fbpx

חניכים ממכינת חנתון סיימו לאחרונה קורס כבאות למתנדבים

מעורבות חברתית ולקיחת אחריות על הסביבה נמצאות כמעט תמיד ב"רשימת המכולת" של כל מוסד חינוכי, אולם במכינת הקונסרבטיבית בחנתון לקחו את הנושא צעד אחד קדימה – חלק מחניכי מחזור ז' במכינת חנתון עברו קורס הכשרה שארך מספר שבועות והסתכם ב-55 שעות לימוד והתנסות במיומנויות חילוץ וכיבוי מגוונות.

"המדריכים העבירו את התכנים בצורה ברורה וחווייתית באמצעות מצגות וסרטונים וכמובן בצורה מעשית. למדנו על כל אביזרי הכיבוי בכבאית וגם על סוגי רכבי כיבוי שונים וכעת, אנו צפויים להתנדב על בסיס שבועי בתחנת הכבאות של נצרת עילית ולהיות חלק מצוות כיבוי היוצא לקריאות חירום", אומרים החניכים.

התכנית הייחודית נחשבת לראשונה מסוגה בארץ, כיוון שהיא מתקיימת בשיתוף פעולה עם בני נוער ערביים ממכינת הרדוף מכפר ברוך. טל רזניק, חניך במכינה, מספר כי אף פעם לא חשב שיהיה לוחם אש וילמד על התמודדות מול עשן, ומוסיף כי שמח שנפלה בחלקו הזכות להשתתף בתכנית. "שתי אוכלוסיות שונות, שמשתפות פעולה אחת עם השנייה ויחד עם ארגון גדול ומשמעותי כמו הרשות הארצית לכבאות והצלה, בשביל מטרה גדולה יותר, זו גאווה לגליל ולמדינה כולה". "בשבוע האחרון היה טקס רשמי שבו קיבלנו את המדים הרשמיים ותעודת סיום מהתכנית. לחצנו את היד למפקד התחנה ואחראי המתנדבים. ללא ספק רגע מרגש", סיכמו החניכים.

המכינה הקונסרבטיבית בחנתון הוקמה בשנת 2012 ע"י הרב יואב אנדי, איתי קפסוטו, וידידיה חזני – שלושתם אנשי חינוך וחברה – וחברי קיבוץ חנתון. המכינה היא חלק מקהילה אשר בונה מחדש את הקיבוץ אשר היה כמעט נטוש בעשור האחרון וייחודית במרקם האנושי בה – נערים ונערות מכל גווני וזרמי היהדות המגיעים מרקעים סוציו אקונומיים מגוונים, חניכים בעלי צרכים מיוחדים ועוד. "המכינה מכשירה את חניכיה לחיים של מעורבות חברתית ולקיחת אחריות על החברה והסביבה, ומתחזקת אלמנט של ידיעת הארץ והיכרות עם האדמה דרך הרגליים והחוויה, במטרה להקים דור של מנהיגות ישראלית, למדנית, מעשית ומחויבת לערכי היהדות ושלטון הדמוקרטיה שתנהיג במהלך הצבא ולאחריו את החברה הישראלית בכלל, ובפרט תוביל ותנהיג בתוך התנועה המסורתית. זאת, דרך התיישבות בפריפריה, עבודה קהילתית, לימוד ומחויבות עמוקה לפעול מול אתגריה השונים של החברה הישראלית", אומר הרב אנדי, ראש המכינה.

דילוג לתוכן