fbpx

על הגובה: האתגר האמיתי של יוסי כספי

כאשר חושבים על אנשים העוסקים בעבודות בעלות רמת סיכון גבוהה, מניחים כי בשעות הפנאי שלהם הם עושים דברים רגועים יחסית. יוסי כספי מוכיח לנו אחרת-. הוא בן 50, נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר במושבה ראש פינה. יוסי עבד במשך כ- 20 שנה במערך החבלה של משטרת ישראל, כאשר את שעות הפנאי שלו הוא מקדיש לאורך השנים לגלישת צוקים, סנפלינג, טיפוס, ג'יפים, אופנועים, רפטינג וטיולים אתגריים.

צילומים: יח"צ.

כבר בשנת 2005 החל יוסי לעסוק בגלישה מצוקים וטיפוס ובהמשך גם הוסמך כמדריך גלישה מצוקים. ואז, עם סיום ההדרכה, נפל הפור ויוסי החל להבין כי השלב הבא בחייו הוא לעסוק בתיירות אתגרית. בשנת 2013, בטרם פרש מהמשטרה, הצטרף יוסי לקורס מדריכי טיולים בחו"ל. שנה לאחר מכן נרשם לקורס להכשרת מדריכי טיולי אתגר והרפתקה, שם הכיר את מי שהפך להיות שותפו לימים, יאיר ברק.

מאז הירדן שצף וקצף, ויוסי החל את מסלול חייו השני- מלווה קבוצות לחו"ל, מדריך גלישה מצוקים, ומארגן ומוציא אל הפועל טיולי אתגר והרפתקה בארץ ובחו"ל. בינואר 2017 הוא פתח ביחד עם יאיר את חברת דרכי הברזל, חברה המתמחה בחופשות אתגריות באירופה, המבוססות על מסלולי הויה פראטה הידועים בעולם – טיולים בהם הולכים במסלולים מיוחדים במקומות הרריים, תוך אבטחה לטבעות, חבלים ולסולמות מתכת. חלק מהמסלולים כוללים קניונינג – הליכה בנחלים המשלבת ירידה בחבלים דרך מפלים וטיולי מולטי אדוונצ'ר – חופשה פעילה הכוללת מגוון שלם של פעילויות אתגריות בהן רפטינג, ויה פראטה וקניונינג.

"אנחנו רוצים להוציא אנשים מתחום הנוחות שלהם ולייצר מצב של צמיחה והתפתחות אישית", מספר יוסי. "כל טיול הוא חוויה מיוחדת, שמתרחשת במקומות ייחודיים ויפים". החלום שלו הוא ליצור מודעות לסוג כזה של טיולים ולהגיע לקהל יעד נרחב. טיולים אלה מתאימים לבני 12-70 הנמצאים בכושר טוב, שאינם מפחדים מגבהים והם נעשים ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר. "אנחנו עובדים עם מדריכים מקומיים המכירים את השטח ואנחנו מביאים ציוד מתאים לכל מצב ולכל סיטואציה". יוסי מדגיש כי אם מזג האוויר אינו מאפשר לצאת למסלול מסוים הם דואגים לאלטרנטיבה, וכי המחיר כולל הכל, למעט ביטוח אישי. "הטיולים כוללים טיסות, הסעות, ציוד, כלכלה מלאה, לינה – הכל. אדם שמגיע לא צריך ארנק. התוכנית מלאה, ואפילו לקניות לא תמיד יש זמן". 

חברת "דרכי הברזל", שהוקמה ב-2017 על ידי יאיר ברק ויוסי כספי, מתמחה בחופשות אתגריות. החברה מציעה חופשות של כשבוע ימים, המיועדות לחובבי טבע, מטיילים, מטפסי הרים וגולשים שרוצים לטייל בהרים ובנופים עוצרי הנשימה של הקרפטים, הדולומיטים, הבלקן, הפירנאים ויוון ההררית. החופשות של דרכי הברזל מאופיינות בשילוב בין אתגר והנאה יחד עם יצירת תהליך קבוצתי והעצמה.

דילוג לתוכן