fbpx

כבוד לעדה כבוד לצפת: זרקא מנהל "זיו" ידליק משואה

ד"ר, סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי "זיו" בצפת התבשר היום טלפונית ע"י שרת התרבות והספורט, מירי רגב כי נבחר להדליק משואה בהר הרצל ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל בטקס שייערך בסימן "רק בגלל הרוח – מצדיעים לרוח הישראלית". 

צילומים: מאיר ינקו.

אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא אמר: "אני נרגש ומודה מכל הלב על הזכות ועל הכבוד להשיא משואה ביום העצמאות של מדינתי שיראל. המשואה הזו היא לזכות ולכבוד כל הרופאים והאחיות האזרחיים והצבאיים המעניקים שירותי רפואה איכותיים ומתקדמים לכלל האזרחים והחיילים בישראל, בכל עת ובכל מקום, במרכז ובפריפריה.

הצוותים הרפואיים הוכיחו ערכיות ורוח נשגבים, עת העניקו טיפול רפואי מציל חיים לאויב הסורי על הגבול, בבית החולים הצבאי ובמרכזים הרפואיים בצפון. מדינת ישראל יכולה להיות גאה במערכת הבריאות שלה, האזרחית והצבאית, על העשייה המקצועית המתמדת ועל היד האנושית המושטת לכל נזקק. אני חש גאווה גדולה להדליק את המשואה בשם צוותי הרפואה הצבאיים שאליהם השתייכתי שנים רבות בשגרה ובחרום וכן בשם הצוות המדהים שבמרכז הרפואי זיו שעשה עבודה מיוחדת לסייע לסורים ופועל ללא לאות לקידום שירותי רפואה שוויוניים בפריפריה הצפונית".

בנימוקיה ציינה הוועדה, כי אל"מ (מיל') סלמאן זרקא הוא מנהלו של המרכז הרפואי זיו בצפת, מומחה בעל שם עולמי לרפואת הציבור ולרפואה צבאית, המשמש גם כמרצה באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטה העברית. זרקא שנולד בפקיעין, למד רפואה במסגרת העתודה הצבאית ושירת שנים רבות בחיל הרפואה. בין היתר עסק בפעילות הומניטרית חוצת גבולות בהקמת בית חולים שדה ברמת הגולן, למענם של הפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה ובתפקידו כמנהל בית החולים בצפת המשיך במשימה זו. ד"ר זרקא סייע לאלפים רבים של קורבנות אסון ומלחמה ברחבי העולם, תוך חידוד ושכלול ערך קדושת החיים. זרקא מבטא בפעילותו את מחויבותה של מדינת ישראל לערכי היסוד של כבוד האדם וקדושת החיים ואת מסירותם יוצאת הדופן של אנשי הצוות הרפואי בבתי החולים הציבוריים הישראלית בטיפול בכל נזקק.

שרת התרבות והספורט ויו"ר ועדת סמלים וטקסים מירי רגב אמרה על הבחירה:
"אני גאה בבחירה באל"מ (מיל') ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, מומחה בעל שם בינלאומי ברפואה הציבורית והצבאית, להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב. ד"ר זרקא מביא לידי ביטוי את רוח צה"ל ואת צו המצפון הישראלי ומטפל במסירות בכל הזקוקים לסיוע רפואי גם הרבה מעבר לגבולות ישראל. מסירות רוחו של ד"ר זרקא נישאת על ערכי מגילת העצמאות. ד"ר זרקא מביא לידי ביטוי את ברית האחים בינינו לבין העדה הדרוזית. ד"ר זרקא, אני גאה בך על רוחך ההומניטרית, המייצגת את הטוב והיפה בחברה שלנו למען הכלל והפרט בפריפריה ומעבר לכל גבול".

דילוג לתוכן