fbpx

יום הזיכרון לשואה ולגבורה במכללה האקדמית צפת בסימן – "חסידי אומות העולם"

המכללה האקדמית צפת התייחדה עם זכר ששת המיליונים שנרצחו בשואה בטקס מרגש שהתקיים ברחבת קמפוס 'בית וואהל', בהשתתפות ניצולי שואה מארגון 'עמך' עובדי המכללה הסגל האקדמי, סטודנטים ותושבי העיר.

הטקס במכללה התקיים השנה בסימן "חסידי אומות העולם". הוא נפתח בצפירת דומייה לזכר הנספים, ואחריה תפילת 'אל מלא רחמים' מפי חיים האופט.  אסתר ממן, ניצולת  השואה התכבדה בהדלקת משואות הזיכרון.

פרופ' אהרן קלרמן נשיא המכללה האקדמית צפת הזכיר בדבריו בטקס את שמות בני משפחתו שנספו בשואה ולאחר מכן, התייחס לגבורתם הנאצלת של חסידי אומות העולם. "חסידי אומות העולם אינם רק אנשים יחידים, אלא לעיתים גם אומות או חלקי אומות. כך היה כאשר המחתרת הדנית העבירה את יהודי דנמרק בסירות לשוודיה הניטרלית. כך גם היה באיטליה שרוב יהודייה ניצלו לאחר שהוחבאו בידי שכניהם וחבריהם במרתפי כנסיות, ומנזרים, למרות השלטון הפאשיסטי של מוסוליני, ולמרות ההתנערות של האפיפיור מרדיפות היהודים".

פרופ' רביע חלאילה, סגן נשיא לעניינים אקדמיים במכללה, הביא בדבריו בטקס את סיפורי הגבורה האציליים של חסידי אומות העולם המוסלמים, אשר הצילו את שכניהם היהודים בזמן השואה, תוך סיכון עצמם וללא תמורה. בהמשך דבריו אמר "יום זה, בו אנו זוכרים ומדברים את קורות השואה, משמש לנו תזכורת למה שעלול להתרחש כאשר מאפשרים לשנאה, צרות אופקים ודעות קדומות לפרוח. אנו כאן במכללה, מקיימים חיים משותפים וחיבור אמיץ בין בני כל הדתות והתרבויות. אני מאמין שככל שנעמיק את ההיכרות האחד של השני כך נגביר את האמון וההכרה ביננו ונקדם שלום והבנה. רק כך נוכל לפעול להבטחת שוויון והגנה עבור כל בני האדם"

סטודנטים, בני עדות שונות הלומדים במכללה קראו פרקים מעדויות ניצולים ומכתבים של ניצולי שואה. הרכב של סטודנטים הופיעו בקטעי שירה מרגשים בליווי נגינתו של  שמעון חמו. בין המשתתפים היו: משה אסף, כנאן עסאקלה, רבקה יעקב, קטי פונומרנקו, מצדה בוכריס, מלאך פוארסה, יוחאי עזרא ואורין חדד. משה סעדה, עובד המכללה  התכבד באמירת 'הקדיש'. הטקס שהיה מרשים ומכובד, אורגן ע"י שירה ינאי, שחר מלאכי ולילך הדסי מצוות הדיקנאט, בסיוע עובדי בינוי, פיתוח ומינהל, מחשוב ורכש במכללה.

דילוג לתוכן