fbpx

קק"ל ומפעל הפיס משלבים כוחות בתמיכה בכפרי הסטודנטים בגליל העליון

יו"ר קק"ל דניאל עטר ויו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי החליטו לשתף פעולה ולהירתם בכל הכוח במטרה לתמוך בכפרי הסטודנטים קדמה באזור הצפון.

צילום: מיכאל חורי, מערך ההסברה של קק"ל

בפורום מיוחד שהתכנס היום ביזמתו של יו"ר מפעל הפיס נפגשו עטר ויצחקי יחד עם ראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ, יו"ר ההסתדרות הציונית אברהם דובדבני, מנכ"לית ארגון קדמה תירא אל כהן, ויו"ר החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד. בפגישה, שהתקיימה במועצה האזורית הגליל העליון, דנו המשתתפים ברצון להרחיב את הפעילות בכפרי הסטודנטים באזור הצפון, זאת מתוך מטרה לייצר צוות עבודה משותף של כלל הגורמים ולתמוך את הפעילות מכל ההיבטים. כמו כן יצאו המשתתפים לסיור משותף בכפר הסטודנטים של קדמה במשגב עם.

יו"ר קק"ל דניאל עטר הציג בפגישה את המטרה של ארגונו להביא חצי מיליון תושבים לגליל ומיליון תושבים לנגב. עטר הסביר כי הסיכוי באזור טמון בהשקעה נרחבת בסטודנטים בפרט ובצעירים בכלל. "אנחנו רוצים שצעירים שמגיעים ללמוד בגליל יישארו בו גם אחרי תקופת הלימודים. אין יותר טוב מסטודנטים כדי להניע תהליך של הגדלת האוכלוסיה באזור", אמר עטר, "צריך ליצור את המעטפת המדויקת כדי שהסטודנטים יישארו כאן. אנחנו כבר פועלים ויש לנו עוד כמה רעיונות בנושא. אנחנו שמחזיקים היום בעמדות מפתח שיש בהן את היכולת להשפיע על עתיד הגליל מחובתנו לפעול עכשיו ומהר".

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי שיזם את המפגש אמר: "מפעל הפיס משקיע משאבים רבים ותומך את פעילותם של כפרי הסטודנטים בפריפריה החברתית והגאוגרפית בכל רחבי הארץ. הרחבנו ונמשיך להרחיב את הפעילות של כפרי הסטודנטים באזור הצפון, כך שכל מי שירצה לגור פה ולהתנדב יוכל לעשות זאת. המטרה היא לחזק את הגבול הצפוני בכוח משמעותי של צעירים".

ארגון קדמה פועל לחיזוק ההתיישבות הכפרית באמצעות כפרי סטודנטים, ארגון נוער, שנת שירות ובקרוב מתרחב להקמת קהילות צעירים עבור בוגרי הכפרים וצעירים המחפשים קהילה עם משמעות. קדמה מובילה כיום את תנופת ההתיישבות החדשה בישראל. ארגון קדמה מורכב מקהילה צעירה ומגוונת בעלת חזון משותף –  מאות צעירים, סטודנטים ובוגרים החברים בקדמה בוחרים להתיישב ביישובים צמודי גדר שרבים מהם הם יישובים מדולדלים באוכלוסייה ונטולי צעירים. חברות וחברי קדמה בוחרים להתיישב דווקא ביישובים שבמידה מסוימת נשכחו על אף חשיבותם הגיאוגרפית והערכית.  הסטודנטים והשינשינים כיום מובילים מגוון רחב של פרויקטים חברתיים ביישובי הסביבה בתחומי החינוך, התרבות, הקהילה והחקלאות. מטרת העל של כלל הפרויקטים היא ליצור ולהזרים דם צעיר ליישובים המרוחקים בעלי החשיבות הלאומית .

דילוג לתוכן