fbpx

"משכנתא" – לא מה שחשבתם…ומה הקשר בין משכנתא לקניית רכב חדש או טיול משפחתי מפנק בחו"ל?


לרוב, משכנתא נלקחת מהבנק לצורך רכישה או בניה של נכס, אך האם ידעתם שניתן לקחת משכנתא גם לכל מטרה אחרת?


מי יכול לקחת ולאיזו מטרה?כל בעל נכס נדל"ני (מי שיש בבעלותו דירת מגורים או בית פרטי בישראל). במידה ויש לכם נכס נדל"ני ניתן למשכן אותו לבנק למשכנתאות, כביטחון, ולקבל עבורו משכנתא לכל מטרה אשר תחפצו ולהגשמת כל חלום שלכם. המטרות יכולות להיות שונות ומגוונות, כגון: רכישת רכב חדש, טיול משפחתי מפנק בחו"ל, החזר חובות ואיחוד הלוואות, שיפוצים וקניית ריהוט, טיפולים רפואיים שונים כולל פונדקאות ואף ניתן למשכן את הנכס הקיים בבעלותכם על מנת לרכוש נכס אחר עבורכם או עבור ילדכם ו/או נכס נוסף להשקעה אשר יניב לכם הכנסה נוספת.

בנוסף, משכנתא לכל מטרה מתאימה לכל מי שזקוק לסכום גבוה של כסף ואין לו אפשרות לגייס ובתנאי שיציג לבנק אסמכתאות רלוונטיות. יש לציין כי לא ניתן לקבל מהבנק המסחרי הלוואה בנקאית במימון כל כך גבוה אך בבנק למשכנתאות כן. 


כמה אפשר לקבל ובאיזה תנאים?

על פי מגבלת בנק ישראל, משכנתא לכל מטרה ניתן לקבל עד 50% משווי הנכס על פי הערכת שמאי. במידה וכבר קיימת משכנתא על הנכס ניתן לקבל משכנתא לכל מטרה עד 50% משווי הנכס ולאחר הפחתה של המשכנתא הקיימת, לדוגמה: 
אם שווי הנכס שלכם הוא 1,000,000 ש"ח אזי 50% מהשווי זה 500,000 ש"ח, אך במידה וכבר קיימת משכנתא בסך 350,000 ש"ח תוכלו לקבל תוספת של 150,000 ש"ח בלבד, כמשכנתא לכל מטרה, כפי שהוסבר לעיל.


יתרונותיה של משכנתא לכל מטרה הנם שניתן לקבלה בריבית אטרקטיבית יותר מהלוואה בנקאית רגילה, דבר נוסף, ניתן לשלב בדיוק את אותם המסלולים כמו במשכנתא לדיור וגם ניתן לפרוס לתקופה ארוכה של עשרות שנים מה שיקטין את ההחזר החודשי. משכנתא לכל מטרה מעט יותר יקרה ממשכנתא לצורך דיור, גם אם מדובר באותו אחוז המימון ובאותם המסלולים שנלקחו, זאת מכיוון שבהלוואה לכל מטרה הכסף עובר לחשבונכם האישי ורמת הסיכון של הבנק גבוהה יותר. ההפרש בריביות בין משכנתא לכל מטרה לבין משכנתא לדיור יכול לנוע בין 1%-2%, יחד עם זאת אסור שתתפשרו על מסלול אחד שיכול להיות לא משתלם או לא מתאים לכם, חשוב שתעשו סקר בין הבנקים ותתכננו את תמהיל המשכנתא בהתאם לחיים הכלכליים והפיננסים שלכם לאורך זמן, אחרי הכל, משכנתא היא משכנתא ולא משנה לאיזה מטרה היא ניתנת לכם. 
לפי נתוני בנק ישראל, הריבית במסלול קל"צ (קבועה לא צמודה) לתקופה שבין 15-20 שנה אשר ניתנה למשכנתא לכל מטרה, עמדה בסוף שנת 2018 על 5.68% בעוד שהריבית על משכנתא לדיור בדיוק באותו המסלול ולאותה התקופה עמדה על 4.15% .


באיזה בנק ניתן לקחת משכנתא לכל מטרה?במידה וכרגע אתם בעלי נכס ללא משכנתא או שהמשכנתא הסתיימה ניתן להגיש בקשה בכל בנק למשכנתאות, אך במידה וכבר קיימת משכנתא על הנכס ניתן לקבל, ברוב המקרים, תוספת משכנתא לכל מטרה רק בבנק אשר משעבד כיום את הנכס. מבחינה חוקית זה אפשרי לקחת את התוספת בבנק אחר, אך בד"כ שום בנק לא יסתפק במשכון הנכס ב"דרגה שנייה" (מה שקורה כששני בנקים משעבדים את אותו הנכס ובעת מימוש הנכס, במקרה שהמשכנתא לא משולמת, הבנק שיסכים למשכון הנכס בדרגה שנייה יקבל את חלקו שני ולכן יש ספק וחשש גדול לכספו).


אנחנו, ב "מרגישים בבית" נעזור לכם להגשים את חלומותיכם וניתן לכם ליווי אישי ומקצועי שיותאם במיוחד לחיים הכלכליים והפיננסים שלכם.
בברכה,רחלי כהן צמח 050-7705466

"מרגישים בבית" – מתאימים משכנתא לחיים.

דילוג לתוכן