fbpx

ביער ביריה נערך מרוץ ניווט לזכר חללי גדוד 869 גדוד האיסוף הקרבי

אם טיילתם ביער בירייה ביום שלישי האחרון וראיתם קבוצה של חיילים עם חולצות לבנות, כנראה שראיתם את חיילי וחיילות גדוד 869, גדוד ״שחף״, גדוד האיסוף הקרבי הפועל בגזרת לבנון, בריצת הניווט שלו. 

באמצע השבוע התקיים מרוץ ניווט לזכר חללי גדוד 869, גדוד שחף, גדוד האיסוף הקרבי הפועל בגזרת לבנון. ריצת הניווט היא מסורת גדודית, הקורית אחת לשנה, בה משתתפים כלל חיילי וחיילות הגדוד ורצים במקצים השונים. אירוע זה הינו מרכיב מרכזי בחיבור כלל המפקדים והחיילים בגדוד למורשת הקרב ולמשפחות היקרות שאיבדו את היקר להן מכל. בריצה השתתפו 97 זוגות שרצו יחד ויכלו להתחרות ב- 3 מקצים שונים- הקצר שאורכו 2.5 ק"מ, הבינוני שאורכו 4.5 ק"מ והארוך 5.5 ק"מ. לאחר הריצה התקיים טקס בו נכחו כלל מפקדי היחידה ונציגי המשפחות השכולות.

סא"ל תומר מלצמן, מפקד הגדוד אמר כחלק מנאומו בטקס: "כמדי שנה אנו נפגשים לזכור את חברנו לנשק שנפלו ואינם עימנו. העצירה הזאת באמצע השנה, באמצע השבוע, מזכירה לנו שגדוד 869 נושא בליבו לנצח 15 חללים שלכל אחד מהם משפחה יקרה שביום אחד נעצרו חייה ומאז לא חזרו לשגרה. חייהם השתנו לנצח ונקשרו בחיינו בקשר שאינו ניתן לניתוק. ריצת הניווט מאפשרת לנו לזכור בשיטה קצת אחרת. אנחנו עוצרים את שגרת היום, נפגשים, עושים פעילות גופנית ביחד, מתחרים, והכל בנופי הצפון המדהימים שעל הגנתם נפלו חברנו".

עוד הוסיף,סא"ל מלצמן: "אין דרך יפה מזו להנציח את הנופלים ולזכור למען מה אנו נמצאים כאן. תם החורף בו קיבלנו תזכורת שמשימת ההגנה לא תמה, השמדנו את פרוייקט המנהור של חיזבאללה, סיכלנו חדירות, ואנחנו ממשיכים לבצע את משימת ההגנה בגזרת לבנון על מנת שאזרחי ישראל יוכלו להמשיך לבוא ולנפוש, לטייל ולהנות מחבל הארץ היפייפה הזה. מאחל לכולנו שנמשיך לעמוד על משמרנו, שנחזור הביתה בשלום, ושזכר חברינו הנופלים יהיה בליבנו לעד."

דילוג לתוכן