fbpx

בצפת ציינו 25 שנה לשריפה הגדולה בבית הכנסת "יחדיו" – אלפים ליוו את ספרי התורה לקבורה

את היום הארור ההוא לפני 25 שנה,טרי סלומון ממתפללי בית הכנסת "יחדיו" הסמוך למתנ"ס בלום בצפת, לא ישכח לעולם. בית הכנסת הוותיק עלה באישון לילה באש ככל הנראה מכשל חשמלי. נזק כבד נגרם לבית הכנסת. ספרי תורה נשרפו כליל ובהם 3 ספרי תורה מיוחדים בעלי רגש מיוחד.

הכותרת בעיתון חדש בגליל – בתאריך 27.5.94.

לפני מספר ימים, ציינו מתפללי בית הכנסת "יחדיו" 25 שנה לאסון. המתפללים בהם, טרי סלומון, המשמש כיום כגבאי על בבית הכנסת, הרב,חיים ריפל והרב יוסי בר כוכבא שהיו עדים לשריפה ולמאמצי צוותי הכיבוי לכבות את האש. שריפת בית הכנסת גרמה לעצב רב בצפת ואלפים ליוו את שלושת התורה לקבורה בבית העלמין המקומי. ראש העיר, דאז משה חניא, אמר בזמנו כי מדובר במחזה מזעזע שלא נראה בצפת מאז אסון מעלות.

יונה עמר ששימש בזמנו כיו"ר המועצה הדתית סיפר לכתבנו כי כל הקהילה בצפת נרתמה לסייע לשיקום בית הכנסת. "מדובר באחד מהאירועים הקשים שחוותה העיר", מספר, עמר שמוסיף: "השגתי תקציב מכובד לשיקום בית הכנסת". טרי סלומון, מספר כי כל אחד משלושת ספרי התורה הם בעלי סיפור מרגש. "אחד מספרי התורה היה בשימוש המנין במשך חמש שנים ונכתב לזכרו של החייל אהוד גולגל ז"ל. ספר אחר היה שייך ליהושע סיון והובא על-ידו  מבריטניה והיה הספר הראשון של המנין שנוסד ב-1980.  הספר השלישי, ספר קטן, בבעלות משפחת בר-כוכבא הוברח מהונגריה עם פלישת הגרמנים ונדדו תחת האיום הנאצי מגטו אחד למשנהו ונוצל בנס יחד עם המשפחה בדרך לאושוויץ. הספר הגיע לירושלים ב-1949 וב-1984 הגיע לצפת. הנין של רבי נתן יהודה קליין, שהבריח ושמר על ספר במשך השואה, זכה לקרוא ממנו בבר-מצווה שלו.

טרי סולומון050-8585209אזור קבצים מצורפים

דילוג לתוכן