fbpx

אנשי הכשרה מפינלנד פרגנו למכללה האזורית בצפת

במסגרת קורס מנהיגות אקו TECH של 'מעוז' למנהלי מכללות טכנולוגיות נבחרים, יצאה משלחת לחקר מודל ההשכלה הטכנולוגית בפינלנד. יהל דהאן – מנכ"ל המכללה האזורית צפת השתתף במשלחת לפינלנד וחזר עם תכניות מעשיות לקידום בית הספר להנדסאים לפי צרכי שוק העבודה המקומי ובהתאמה לתושבי האזור.

יהל מספר על המיצוב של פינלנד כמובילה בחינוך ובמדדים הבינלאומיים בהון אנושי – מקום 2 בעולם במבחנים העולמיים  לסקר מיומנויות PIAAC הבוחנים אוריינות מתמטית, אוריינות קריאה ופתרון בעיות בסביבה מתוקשבת. פינלנד עשתה רפורמה בהשכלה ובהכשרה הטכנולוגית הכוללת הכשרת טכנאים, הנדסאים ומהנדסים שהביאה אותה לעליה ניכרת בתוצר לנפש, בפריון לעובד ובפריון לשעת עבודה.

בפינלנד ההכשרה הטכנולוגית ממותגת גבוה ומספקת מענה מיטבי לשוק העבודה המודרני המשתנה הודות לשיתוף פעולה פורה המתבסס על אמון וראייה רחבה של אינטרסים כלליים משותפים בין כל השחקנים במשק: המעסיקים, המכללות להכשרה, האוניברסיטאות, הרשויות המקומיות, הממשלה והתושבים.

המודל עוזר לכוון את הפרט למסלול המתאים ביותר ומספק למעסיקים את העובד המתאים להם. לצורך כך, הרגולטור הממשלתי והרשות המקומית מסייעים ומספקים את האפשרויות, המעסיקים משפיעים על המערכת שתהיה מוכוונת לצרכיהם והמכללות מפעילות את מסלולי הלימודים המיטביים שבסופם הבוגרים יקלטו בהצלחה בעבודה איכותית עם משכורות יפות. בית הספר להנדסאים של המכללה האזורית במגמת שיפור משמעותי ולפי מדדי ההשגיות של המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית של משרד העבודה (מה"ט) היתה קפיצה מדהימה בשנה האחרונה בכל המגמות וכולן מדורגות מעל ציון 80 .

יהל: "בנוסף לשיפור האיכות של הלימודים, אני מתכנן לשתף את תושבי האזור והקהילות בתהליך שבו המכללה האזורית תתן מענה לצרכים המקומיים וביחד עם העירייה כשבראשה שוקי אוחנה הפועל בכל התחומים ביד רמה, בודאי שבתחום הכי חשוב של השכלה, הכשרה ותעסוקה נקדם את תושבי העיר! אפשר לומר שצפת 'עולה על המפה של ההכשרה הטכנולוגית בארץ' ומומלץ לתושבי האזור להצטרף להצלחה".

הלימודים במכללה מתקיימים בשעות הערב ומאפשרים שילוב של עבודה ולימודים. מגוון מלגות עומדות לרשות הסטודנטים. לחיילים משוחררים ולגברים חרדים מוענק מימון ממשלתי.ייעוץ לימודים חינם ניתן לכל פונה – 04-6927750[email protected].

דילוג לתוכן