fbpx

היונים של האחות ליאוני בהוספיס גליל עליון בראש פינה

מאז המעבר לבית ההוספיס החדש גליל עליון בראש פינה, רוב הפעילות התרכזה בקומת הכניסה. חדר השינה העליון נשאר בשלב זה ללא שימוש. כשעלו אנשי הצוות לנקות את החדר התברר שזוג יונים הסתננו דרך פשפש פתוח בשירותים והקימו את ביתם בכיור ובאמבטיה והטילו בקן 2 ביצים. באותו שבוע הובאה חברת ניקיון לבצוע ניקוי יסודי של הבית אחרי סדרה של שיפוצים. עלתה השאלה מה עושים עם הקן.

בשלב זה נכנסה האחות ליאוני לפעולה והטילה וטו על סילוק הביצים – ועם ליאוני לא מתווכחים!  ליאוני גולן הגיעה לארץ מדרום אפריקה כמתנדבת לפני יותר משלושים שנה. היא נישאה לרמי מכפר הנשיא וכיום הם גריםביישוב כורזים. הילדים גדלו ופרחו מהבית וליאוני מגדלת סוסים ועוד הולכי ארבע ושתיים. (היא משוגעת על חיות וגם על שוקולד.) ליאוני למדה בבית ספר לאחיות בבי"ח זיו ועבדה בהמשך בנצרת. במשך 14 שנים עבדה וניהלה את הבית הסיעודי בכפר הנשיא. בתשע השנים האחרונות היא חברת צוות בהוספיס גליל עליון וכמו שאר אנשי הצוות היא לא חושבת על פרישה..

כל הצוות חיכה בציפייה לבקיעת הגוזלים. כאשר בקעו הביצים והגוזלים הצמיחו פלומת נוצות, העבירה אותם ליאוני לאדן החלון החיצוני. אמא יונה לא ממש אהבה את זה, אבל הבינה בחושיה הטבעיים שאם ליאוני אשרה את זה, אז אפשר לחיות עם זה. הגוזלים גדלים להם בנחת בקן החדש שלהם ועוד מעט יתחילו בשעורי התעופה שלהם ובהמשך יפרחו לדרכם. ואולי יחזרו לליאוני בשנה הבאה להמשיך את שרשרת החיים.

דילוג לתוכן