fbpx

מפקד חדש לעוצבת חירם החטיבה המרחבית בעוצבת הגליל

במחנה גיבור נערך היום (רביעי) טקס חילופי מפקדים בעוצבת חירם. הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף רפי מילוא, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף משנה, יהודה ואך נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת "חירם" ומחליף את אלוף-משנה מני ליברטי שכיהן בתפקיד זה במהלך שנתיים וחצי וייכנס לתפקידו החדש כקצין המבצעים של פיקוד הדרום.
מדברי מפקד עוצבת "הגליל" תת-אלוף רפי מילוא: "השבוע אנו מציינים 13 שנים למלחמת לבנון השנייה, מלחמה שחיזקה את ההרתעה כנגד ארגון הטרור חיזבאללה, מלחמה שגרמה לארגון להבין את המחיר שבמלחמה, מלחמה שהביאה לשקט ושגשוג בגליל, מלחמה שחזקה את תחושת הביטחון של תושבי הגליל. אך אל לנו להתבלבל מהשקט והיופי של חבל ארץ צפוני זה, מאז 2006 ארגון הטרור חיזבאללה, ובתמיכה מלאה של איראן, מקדם את יכולותיו. אכן צפוי לנו אתגר קשה, אבל אני מוכן להתחייב כי ארגון הטרור חיזבאללה ימצא צבא מוכן, חד ונחוש, צבא עם יכולות מודיעיניות יוצאות דופן, יכולות רב-זרועיות, אוויר, ים ויבשה, יכולות תמרון, הגנה חזקה והתקפה קטלנית. נמשיך להתאמן ולהתכונן ליום פקודה, ובמידה ונידרש נכריע ונביא לניצחון חד וברור.
מני, בהובלתך, חטיבה 769 היא בית ספר לביטחון-שוטף, סטנדרטים גבוהים, נורמות ונהלים, בקרה וחניכה. תודה על שותפות משימה ועל חברות אמת. היה גאה בתפקיד שביצעת, בהצלחה בהמשך הדרך.יהודה, אתה מגיע עם ניסיון פיקודי ומבצעי, מפקד ערכי עם רוח איתנה. אין לי ספק שתצליח בתפקיד".


מדברי מפקד עוצבת "חירם" היוצא, אלוף-משנה מני ליברטי: ״ברגשות מעורבים של שמחה וגאווה מהולים בעצב, אני עוזב היום את חטיבה 769 שהייתה לי בית. זכיתי להיות חלק ממשהו שגדול ממני בעשרות מונים, בזכות להיות אחד ממגני הגליל בדורנו אנו. יחד עם אנשיי עסקנו יום וליל בהגנת הגבול וטרחנו בשיפור מוכנותה האופרטיבית של החטיבה למלחמה, אימנו, ציידנו ולימדנו. 
בימים אלו ממש אנו מציינים 13 שנים למלחמת לבנון השנייה. 13 שנים של שקט יחסי שאפשר ומאפשר לגליל בפרט ולצפון בכלל לפרוח ולשגשג. אנו מייחלים לשנים רבות נוספות של שקט, אך לא נותנים לשקט לבלבל אותנו או לתעתע בנו לדקה אחת. מדובר באויב מאתגר ואין אנו מזלזלים בו, אך זכרו היטב לא אלמן ישראל. צבא ההגנה לישראל חזק הרבה יותר בהגנה ובהתקפה, ביבשה, באוויר, בים, במודיעין ובסב"ר. אין אנו מחרחרי מלחמות, אך אם נדרש לחרב, נלחם, ננצח ונכריע! אני מאמין בכך באמונה שלמה״.

מדברי מפקד עוצבת "חירם" הנכנס, אלוף-משנה יהודה ואך: "מקבל אני היום בחרדת קודש את האחריות על חבל ארץ יפיפה זה, מלא בטוב הארץ ובטוב האדם. מאז ומעולם חבל ארץ זה מסמל מהי גבורה. חטיבת 'חירם' היא חטיבה מפוארת ומיוחדת, חטיבת הגנה ומלחמה, מלאת רוח לחימה 
ועשייה המוקפת בטובי הבנים והבנות שיש לעם ישראל. בימים אלו בעתיד הנראה לעין תפקיד חשוב וקריטי לנו; האחד, להמשיך ולהגן על גבולנו ויישובינו ברצינות וביסודיות, ובמקביל עלינו להוסיף כל העת ולהתכונן  למלחמה וכשזו תבוא לנצח בה ניצחון מוחץ!
ולך מני אחי, אנו חברים בלב ובנפש כבר למעלה מעשור. זכות גדולה לקבל מידיך את נס החטיבה. מני פיקדת על החטיבה במקצוענות, במסירות, אך מעל לכל בנפש חפצה ובלב אוהב. בתקופה של למעלה משנתיים הכנת את החטיבה לאתגרים שעמדו בפניה בהווה ובעתיד בהצטיינות ובדרכיך, בצניעות".

דילוג לתוכן