fbpx

הלוואת גרייס והלוואת בלון. מתי ולמה?

גרייס" הוא בעצם תקופת זמן מסוימת אשר נועדה לסייע ללווים להפחית את התשלומים בתקופה הראשונה של ההלוואה בכך שניתן לדחות את התשלומים באופן חלקי או מלא, למועד מוגדר מראש.  פירוש המילה "גרייס" באנגלית (grace) הוא "חסד". הבנק עושה עמכם "חסד" בכך שנותן לכם אפשרות לדחות את תשלומי המשכנתא עד למועד בו יהיה לכם קל יותר לשלם את המשכנתא.


למי זה מתאים, ומתי?

תמונה pixabay

1. זוגות שרכשו דירה ויקבלו אותה רק בעוד מספר שנים ובמקביל משלמים שכירות. במקרה כזה, הגרייס נועד על מנת להקל עליהם בכך שהתשלום יידחה עד לכניסה לדירה וכך לא יצטרכו לשלם במקביל גם משכנתא וגם שכירות.

2. לווים העומדים לקבל קידום בעבודה ו/או הכנסה גבוהה יותר, יכולים לתכנן את תשלומי המשכנתא כך שלא יתחילו לשלם במיידי אלא רק בעוד מספר חודשים. כל עוד ההכנסה לא עלתה ההחזר לא יכביד עליהם ויוכלו לתכנן את תמהיל המשכנתא, מראש, להחזר גבוה יותר עקב תקופות קצרות וריביות זולות יותר.

3. זוגות שרכשו דירה מקבלן ורוצים להקדים את התשלומים לקבלן על מנת לחסוך מדד תשומות בניה ובמקביל לא רוצים להתחיל לשלם את המשכנתא.

4. זוגות שרכשו דירה ורוצים להקדים את העברת הכספים על מנת לקבע את תנאי ההלוואה (כל עוד הכספים אינם מועברים, הבנק לא ישמור על התנאים).

5. לווים  שעומדים לקבל סכום כסף בתקופה הקרובה, הגרייס מאפשר להם להתחיל בתשלום נמוך יחסית עד לקבלת הכספים.


ישנם שני סוגי "גרייס":

תשלומי המשכנתא מורכבים מתשלום קרן + ריבית, אך כשמשלבים גרייס בתשלומי המשכנתא התשלום החודשי מורכב באופן שונה.

1. גרייס חלקי – הלווים מתחייבים לשלם בתקופת הגרייס רק את הריבית, ללא הקרן, ואת הקרן הבנק יפרוס לכל אורך תקופת ההלוואה שנותרה.

2. גרייס מלא – הלווים לא ישלמו כלל בתקופת הגרייס, וכל תשלומי המשכנתא בתקופה זו יתפרסו לכל אורך תקופת ההלוואה שנותרה. 


מהן ההשלכות?

1. ראשית, חשוב שתדעו שהבנק לא ממהר לאשר גרייס, כך שרצוי שתבדקו זאת מראש על מנת שלא תקלעו לסיטואציה בה אינכם מצליחים לעמוד בתשלומים.

2.מכיוון שתשלומי המשכנתא נדחים ומתפרסים לכל אורך תקופת ההלוואה שנותרה, דבר זה יגרום לתשלומי משכנתא גבוהים יותר. ככל שתקופת ההלוואה קצרה יותר, כך ההחזר החודשי יהיה גבוה יותר.

3. קחו בחשבון שבמשכנתא אתם משלמים ריבית על יתרת הקרן. כשמשלבים גרייס הקרן נדחית והתשלומים העתידיים גבוהים יותר, כך שתשלמו ריבית על יתרת קרן גבוהה יותר.


מה ההבדל בין הלוואת גרייס להלוואת בלון?1. הלוואת גרייס –  הנה הלוואה בה דוחים את תשלומי המשכנתא עד למועד מסוים ואז פורסים את מה שלא שולם לאורך כל התקופה שנותרה. בדרך כלל לעשרות שנים.

2.הלוואת בלון – היא בעצם הלוואת גישור. הריבית תשולם מידי חודש אך סכום הקרן ישולם במלואו, בבת אחת, בתום תקופת ההלוואה. בדרך כלל ההלוואה ניתנת לתקופה קצרה של עד 3 שנים. במידה ואתם עתידים לקבל סכום גבוה של כסף ותוכלו ליעדו לצורך פירעון חד פעמי של ההלוואה, ייתכן ואפשרות זו תתאים עבורכם. 


אשמח למנות בפניכם מספר טיפים לשימוש נכון בגרייס:

1. במידה ואתם יכולים לשלם את תשלומי המשכנתא ללא שימוש בגרייס, זה עדיף, כך לא תצטרכו להתמודד בהמשך עם תשלומי משכנתא שמכבידים עליכם.

2. ניתן לפזר סיכונים ולבקש גרייס רק עבור חלק ממסלולי המשכנתא.

3. ניתן לוותר על אפשרות הגרייס ובמקום זה להעביר רק חלק מהמשכנתא, כך תתחילו לשלם רק עבור החלק אותו העברתם.

4. במידה והריבית במגמת עליה, שווה לשקול להקדים את התשלום על מנת לקבע את תנאי ההלוואה הנוכחיים, עד כמה שניתן, גם אם זה אומר שתצטרכו לשלב גרייס.

5.  רצוי לפנות ליועץ משכנתאות עצמאי על מנת שיבדוק עבורכם את כדאיות שילוב הגרייס במשכנתא.


אצלנו ב "מרגישים בבית" תקבלו ליווי אישי ומקצועי המותאם לחייכם האישיים והפיננסים.
בברכה,רחלי כהן צמח 050-7705466"מרגישים בבית" – מתאימים משכנתא לחיים.

דילוג לתוכן