fbpx

למעלה מ-1000 חניכי בני המושבים השתתפו בקייטנת "חומה ומגדל" ביער לימונים בצפת

אנחנו נוטים לפעמים לחשוב שהילדים של היום, מבלים כל היום מאחורי מסכים, בין אם מול משחקי המחשב היוטיוב והטלוויזיה. למעלה מ – 1000 חניכי בני המושבים בכיתות ד'-ו' זנחו את המזגן והמסכים ויצאו למחנה בן 3 ימים ביער לימונים בצפת בסימן 'חומה ומגדל' כשהם מלווים במדריכי וצוות התנועה.

הטיול היווה אירוע מסכם לפעילות השנתית של פעילות בני המושבים במועצות עמק יזרעאל, צורן, מבואות חרמון וגזר. מתחת לאף של הבריטים הקימו החנייכים והמדריכים ישובים חדשים בארץ ישראל מסנאדות וחבלים, בנו חומות ומגדלים שהפכו לישובים, למדו על ההתיישבות והחלוציות בימים של לפני קום המדינה והתגבשו כקבוצה.

לצד הפעילות בסימן חומה ומגדל בבני המושבים לא ויתרו על הכייף  והילדים נהנו מטיולי מים במדרשה ובנחל שניר. בנוסף ביער לימונים עצמו הוקם פארק חבלים ענק בגובה 6 מטרים להנאת הילדים. בסיום המחנה, נערך טקס בו סיכמו במדריכים והחניכים את העשייה במחנה ויצרו כתובות אש.

לדברי מור שבתאי, רכז הטיול, בני המושבים: "אני שמח לסכם שנת פעילות פוריה במחנה שהיה מוצלח ומפרה עבור החניכים והמדריכים כאחד. התלחנו לשלב בין חוויה ערכית של לימוד פרק חשוב בהייסטוריה של הקמת הישוב הציוני, לצד חוויה כיפית ומרעננת בתוך המחנה ובטיולי מים אליהם יצאנו.

דילוג לתוכן