fbpx

צום ט' באב: במד"א נערכים – כך עוברים את הצום בשלום

כבכל שנה נערכים במד"א בהערכות מיוחדת לקראת צום ט' באב שיתחיל רגע לפני צאת השבת ויסתיים למחרת בערב יום ראשון. כונני מד"א ערוכים לטפל באלה שצמים ובאותם אלה שאמורים להגיע לתפילות בבתי הכנסת.

לקראת צום תשעה באב פרסם מגן דוד אדום הנחיות לציבור הצמים על מנת שאלה יוכלו לעבור את הצום בשלום ולא יזדקקו לטיפול רפואי. מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א בקריאות רבות של נפגעי התייבשות, חולשה, התעלפויות ותשישות כתוצאה מהצום ומהחום הכבד השורר בעונה זו.

הנחיות מד"א: כך תעברו את הצום בשלום

חולים וקשישים: מד"א ממליץ לחולים ולקשישים להתייעץ עם רופא לפני הצום. על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, ממחלות לב, טרשת עורקים, בעיות בעורקים כליליים, חולי סרטן, מושתלי כליות, לב או כבד להמשיך ליטול תרופות כבשגרה, בשל החשש שהמחלה תחמיר עקב הפסקת נטילת התרופות. כך גם הסובלים מסוכרת, לחץ דם גבוה, אפילפסיה, פעילות יתר\חוסר של בלוטת התריס ומחלות כליות וכבד.

נשים בהריון: מד"א ממליץ לנשים הרות להיוועץ עם הרופא המטפל טרם הצום ולפעול עפ"י המלצתו.פגיעת תפקוד כליות: עקב הימנעות משתייה במהלך הצום, עלולות להיווצר בגופנו אבנים בכליות. מדובר בבעיה נפוצה, המתגלה לרוב בעיתות צום. הסימנים הראשונים לפגיעה במערכות הגוף בשל חוסר נוזלים הם כאבי ראש, טשטוש ראייה ובשלב חמור יותר קשיים במתן השתן ופגיעה במערכות בגוף האחרות. לצמים מומלץ להישאר במקומות מוצלים, ממוזגים ומרווחים.

התייבשות: על פי תחזית מזג-האוויר, צפוי לשרור במהלך הצום עומס חום בינוני עד כבד בכל חלקי הארץ. טמפרטורות גבוהות, שהייה בחום והימנעות משתייה ומזון עלולים לסכן את הצמים. יש לשים לב במיוחד לילדים וקשישים במידה ושוררים תנאי חום כבד. בכל צורך רפואי יש להזעיק במהירות את מד"א בטלפון החירום 101. במד״א מבקשים מהציבור לשמור על קשר עם בני משפחה מבוגרים על מנת לוודא שהם מרגישים בטוב לאורך הצום.


השאר תגובה

דילוג לתוכן