fbpx

תת אלוף שלומי בינדר מונה למפקד עוצבת הגליל – הטקס נערך במחנה "בירנית"

בטקס חגיגי שנערך אתמול (שני) במחנה "בירנית" על גבול הצפון,  נכנס לתפקידו מפקד עוצבת" הגליל",    תת-אלוף שלומי בינדר.

בטקס נכחו מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תת-אלוף שלומי בינדר מחליף בתפקידו את תת-אלוף רפי מילוא, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה. תת אלוף בינדר שימש עד לאחרונה כנספח צה"ל בוושינגטון. קורם לכן שימש כמפקד חטיבת גולני. בינדר נשוי ואב לשלושה.

מדברי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם: "רפי, על פועלך אתה זוכה להערכה רבה וחותמך בצמד המילים  'מגן צפוני' – שהיה חלק בלתי נפרד מעשייתה של האוגדה במהלך התקופה האחרונה – הוא גם ביטוי המאתר במידה רבה את רוח חיילי העוצבה ומפקדיה ואת כוחם. ואכן – כיאה לאלו המגנים על הצפון – היוו אנשי האוגדה בראשותך, חלק משמעותי ומכריע בהובלת המבצע לנטרול מנהרות תת-הקרקע של ארגון הטרור חיזבאללה. הנהגת את פקודייך באחריות ובתבונה ותרמת רבות לשיפור המוכנות, לחיזוק הביטחון ולשמירה על תחושת הביטחון של אזרחי ישראל בכלל ותושבי הצפון בפרט. שלומי, מה שיתרחש בגבול לבנון בשנתיים הקרובות יקבע במידה רבה, כתוצאה מהחלטותיך, השיפוט המבצעי שלך וראיית המצב- זהו אתגר גדול ואחריות כבירה.

אנו בוטחים בך שלומי, בסגולותיך האישיות, בניסיון הרב שצברת ובכישורי ההנהגה הפיקודית שלך – אלו שהוכחת בסדרת תפקידים מורכבים שביצעת בשנים האחרונות. לחיילי האוגדה, אבל בעיקר לאנשי ההתיישבות בגליל, אני רוצה לומר כי היציבות הביטחונית הקיימת בגזרה זו היא העדות הטובה ביותר להרתעה שהביאו ימיה של הלחימה בלבנון. גם השלווה והשקט השוררים בנחלים הזורמים בעמק ובנוף גבעות הגליל, אסור שיטעו אותנו. המענה לשבריריות הזאת שמזמנת לנו הגזרה עליה אנו מופקדים חד הוא: מוכנות, דריכות, איתנות והמשך חידוד יכולותינו והיערכותנו ליום פקודה. נמשיך לפעול בנחישות ובשילוביות במטרה לשמור על הביטחון, היציבות וההרתעה באזור, ונוסיף להתכונן לכל תרחיש. רק כך נבטיח כי בהינתן הצורך ובהגיע השעה – תהא ידינו על העליונה." 
 
מדברי מפקד עוצבת "הגליל" היוצא, תת-אלוף רפי מילוא: "בשנתיים האחרונות, למדתי להכיר צד נוסף של הגזרה, הצד היפה, הטבע והנוף, החורש הטבעי הצפוף, הים, הנחלים הזורמים וההרים, הגליל כחבל ארץ יפיפה. בחבל ארץ יפה זה, חיים אנשים, אנשי הגליל, אנשים טובים, פשוטים וצנועים, מחוברים עמוק בקרקע הסלעית של הגליל. אתם תושבי הגליל, מושא משימתנו, מחזקים בנו את תחושת הגאווה, השליחות, הזכות להיות חלק מחבל ארץ זה .13  שנים של שקט, פיתוח ושגשוג, מי ייתן ונמשיך לדעת שקט ושלום. פיקוד הצפון, אוגדה 91 וצה"ל כולו, איננו מתבשמים מהשקט והיופי, אנו יודעים היטב שהשקט שברירי, בצד השני, צבא הטרור חיזבאללה, בסיוע איראני, לא משלים עם עצם קיומה של מדינת ישראל. ואכן בשנתיים האחרונות פעלנו רבות לחיזוק המוכנות והכוננות של האוגדה ליום פקודה, תרגיל הגיס היווה מצפן לעדכון התכנית האופרטיבית למלחמה בלבנון. פיתחנו מענה מהיר לחיזוק ההגנה ולהתקפה ולהשמדת הכוחות ההתקפיים של החיזבאללה, חיזקנו את הקטלניות בשגרה ובנינו מענה לאירוע מתפרץ. במשך תקופה ארוכה עקבנו אחרי פרויקט המנהרות של חיזבאללה, בנינו יכולות טכנולוגיות והנדסיות בחשאיות, ובהפתעה חשפנו והשמדנו את כל ששת המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה בתוך 40 יממות בלבד. הישג מבצעי שמגביר את ההרתעה על צבא הטרור חיזבאללה, ומחזק את הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי הגליל".  
 
מדברי מפקד עוצבת "הגליל" הנכנס, תת-אלוף שלומי בינדר: "בתחושת שליחות גדולה אני מקבל על עצמי את הפיקוד על עוצבת הגליל. זכות גדולה היא לקבל אחריות כבדה זו לשמירה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל. הנוף הפסטוראלי אינו מבלבל את מפקדי וחיילי עוצבת הגליל. אויבנו מצדו השני של הגבול לא נחים ולא שוקטים. צבא הטרור חיזבאללה בוחר להמשיך להתחמש ולתכנן את העימות הבא בזירה הצפונית. תפקידה של האוגדה להיות ערנית וחשדנית, לדמיין את ההפתעות האפשריות ואת המערכה הבאה כנגד אויב זה ולהתכונן אליהן בצורה מיטבית. באופן כזה שיבטיח את נצחוננו בכל מפגש ובכל קרב. אני מתחייב שנעשה ככל יכולתנו למנוע הישגים מהאויב ולהכריעו בכל עת שנדרש לכך באופן חד ומובהק. עם שוחר שלום אנחנו אך משימתנו להיות במוכנות תמידית למלחמה. ביחד עם שותפינו בפיקוד הצפון, בזרועות היבשה, האוויר הים והמודיעין ובשאר גופי הביטחון נשתנה ונתאים את עצמינו לאתגרים שחיזבאללה יציב בפנינו. יתרה מכך, נקפיד להיות צעד אחד לפניו. אני פונה למנהיגי ותושבי הגליל אשר מכבדים אותנו בנוכחותם. יצחק רבין אמר: "ביטחון איננו רק הטנק, המטוס וספינת הטילים. ביטחון הוא גם, ואולי גם אף קודם כול האדם, האזרח הישראלי". לכם, האזרחים שבחרו לקשור את גורלם בחבל ארץ זה אני מתחייב: ההגנה עליכם היא לב משימתנו, ואנו נבצע אותה באחריות ובנחישות."   

השאר תגובה

דילוג לתוכן