fbpx

פרופ' עפר עציון, מוותיקי ההייטק בישראל הוא ראש החוג למערכות מידע קהילתיות במכללה האקדמית צפת

"שילובם של צעירים וצעירות מהפריפריה בעולם הטכנולוגיה העילית (הי-טק) הוא נמוך באופן יחסי בארץ. חזוני הוא לקדם את אותם צעירים ולהציבם במקום ראוי ומכובד בקהילת הטכנולוגיה העילית הישראלית"  אומר פרופ' פרופ' עפר עציון, שנכנס בימים אלה לתפקידו כראש החוג למערכות מידע קהילתיות במכללה האקדמית צפת.

פרופ' עפר עציון, יליד ותושב חיפה והוא מוותיקי ההייטק בישראל. במשך שנים רבות   מילא תפקידים מקצועיים וניהוליים בתחום, החל מיחידת המחשב של חיל האוויר, וכלה בחטיבת המחקר של IBM, בה כיהן בדרגה מקצועית גבוהה. בשנים האחרונות התמסר באקדמיה לנושא הכשרת בני הפריפריה לעבודה בהייטק, במטרה להעניק להם כישורים שיאפשרו להם להתקדם באופן מקצועי בתחום.

כיצד ניתן לסייע בקידום תחום טכנולוגית העילית בקרב בני הפריפריה ?

פרופ' עפר עציון: "על-ידי מיקוד תוכנית הלימודים במתן כישורי הצלחה בהייטק, וחיבור חזק לקהילה המקומית בפרט, ולקהילת הטכנולוגיה העילית הישראלית בכלל. לתוכנית הלימודים באקדמיה מרכיב חשוב בהכשרת צעירים להייטק. תחום טכנולוגיות העילית הוא תחום דינאמי. לפני עשרים שנה לא חלמנו שמרבית הפעילות הדיגיטלית תהיה באמצעות טלפונים חכמים, או שניתן יהיה להשתמש בנתוני עתק לצורך רפואה מותאמת אישית.  במהלך חייהם הבוגרים הסטודנטים יעסקו בלמידה מתמדת של טכנולוגיות שהיום אנחנו לא משערים בכלל מה הם, ולהתמחות בנושאים שלא קיימים היום.  לכן צריך להכשיר אותם הן בתחומי הטכנולוגיה העדכנית, כולל הבנה טובה של משתמשי המערכות (ניתוח מערכות),  והן לתת להם כישורים שיאפשרו להם להתמודד עם נושאים חדשים.  לסטודנטים יוקנו גם כישורים של חדשנות ויזמות. בחדשנות הכוונה לשפר פעילויות ותהליכים בארגונים ופיתוח  שירותים לצרכן הקצה, באמצעים של טכנולוגיות מחשוב.  יזמות מתייחסת לידע הנדרש להקמת ותפעול מיזמים חדשים, הן כחברות הזנק, והן כמיזמים פנים ארגוניים. כמו-כן יש להקנות לסטודנטים יסודות של חשיבה עיצובית ששולטת היום בבניית מוצרים בעולם הדיגיטלי".  

וכיצד בכוונתך ליישם תהליכים אלה?

פרופ' עפר עציון: "תוכנית הלימודים בחוג למערכות מידע קהילתיות במכללה האקדמית צפת וסגל החוג המוכשר בהתמחויות מגוונות המשלבים רקע אקדמי, וניסיון מעשי בתעשייה –  יובילו  לכך. ההתנסות המעשית תגיע מחיבור עם קהיליות ההייטק השונות בגליל שתהיינה מעורבות: הן ברמה של וועדה מייעצת חיצונית לחוג, והן ברמה של אפשרות התמחויות של סטודנטים בעבודה מעשית במהלך הלימודים, וכן בפרויקט גמר איכותי שיתבצע תוך שיתוף פעולה עם הקהילייה.

הרעיון הוא לתת לבוגרים בסיס רחב כדי שיוכלו לעבוד בחברות הזנק, בחברות תוכנה גדולות, ביחידות מחשוב בתעשייה המסורתית, בתעשייה המתוחכמת, במגזר הציבורי ועוד.   למכללה האקדמית צפת יש חוזק בתחום של לימודי הבריאות, ויש כוונה לפתח מסלול בתחום הבריאות הדיגיטלית.  בסביבת הגליל יש גם חברות גדולות בתחום התעשייה המסורתית שמאמצת כעת חדשנות, וגם חברות קטנות, כולל חברות הזנק, שכולן מעסיקות פוטנציאליות לבוגרים, וגם שותפות בפעילויות השונות ובפרויקטים".

השאר תגובה

דילוג לתוכן