fbpx

אלוף משנה גיא ברגר נכנס לתפקידו כמפקד מחוז צפון בפיקוד העורף

 היום ד׳ (רביעי), נכנס לתפקידו מפקד מחוז צפון בפיקוד העורף, אלוף-משנה גיא ברגר. טקס החילופים נערך במפקדת מחוז צפון בנצרת, במעמד מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ראש מטה פיקוד העורף, תת-אלוף יורם לרדו, מפקדים, חיילים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה גיא ברגר מחליף בתפקידו את תת-אלוף איציק בר. תת-אלוף איציק בר מסיים את תפקידו, בו כיהן שלוש שנים, ונכנס כעת לתפקיד ראש מטה פיקוד העורף לאחר קבלת דרגת תת-אלוף ביום שני האחרון. מדברי מפקד מחוז צפון היוצא, תת-אלוף איציק בר: "בכניסתי לתפקיד קבענו ביחד את חזונו של המחוז והוא 'להיות מחוז חוד חנית ולפעול ברוח 'מחר מלחמה'.

היום אחרי שלוש שנים של עשייה משמעותית, בוחן אני את אשר קבענו ביציאה לדרך ורואה מחוז מוכן וערוך לכל תרחיש. בשלוש השנים האחרונות קלטנו את נפת חירם וגולן, הקמנו נפה נוספת – נפת ברעם. קיבלנו את הובלת מוכנות המרחב האזרחי לחירום לצד תיאום ושיתוף פעולה עם פיקוד צפון. ליבת העשייה בשלוש השנים האחרונות התמקדה בהכנת המרחב האזרחי ליום פקודה. שיפצנו כ-800 מקלטים, שיפרנו את כשירות מרכזי ההפעלה ברשויות ומעל 70% מהמרכזים מוכנים היום לחירום, לצד הסדרת מחזוריות האימונים והוספת ימי אימון לרשויות".

מדברי מפקד מחוז צפון הנכנס, אלוף-משנה גיא ברגר: "האורות הרחוקים שאתה רואה שם, אלה מנרה, מרגליות, מטולה ומתחת קריית שמונה. אנחנו כאן כדי שהילדים בצפון ילכו לבית-הספר, לחוגים, ויבלו את זמנם בנחת וברוגע. את המשפט הזה אמר לי איציק המ"פ לפני 23 שנים, ביום בו קבלתי את הפיקוד על מחלקת צנחנים בפלוגת החוד של גדוד 101, וזהו רגע שאני נוצר עימי עד היום, כששתי תובנות מרכזיות מלוות אותי. האחת – הזכות שניתנה לי להיות חלק מכוח המגן של תושבי הצפון והשנייה היא גודל האחריות המוטלת עלי ועל אנשיי בביצוע המשימה. בתחושת שליחות עמוקה, תוך הבנה של גודל האחריות, אני מקבל היום את הפיקוד על מחוז צפון של פיקוד העורף. זכות גדולה היא להיות מופקד על החוסן האזרחי הבא לידי ביטוי במאמץ הצלת החיים ושמירת הרציפות התפקודית של תושבי הצפון. עם שוחר שלום אנחנו אל אויבנו מצפון לא נחים ולא שוקטים ומפתחים יכולות משמעותיות לפגיעה בעורף. תפקידנו להיות במוכנות לכל תרחיש״.

השאר תגובה

דילוג לתוכן