fbpx

קנס מצטבר של כ-400,000 ₪ למסעדה שהזרימה ביוב לכנרת

מנהל המסעדה ועובד נוסף הורשעו, נקנסו ונידונו לעבודות שירות
בית משפט השלום בנצרת הרשיע את מסעדת "כפר נחום" בזיהום מי הכנרת, מי נחל, מי תהום והגן לאומי.
בית משפט השלום מצא כאשמים את בעלי ומנהלי "מסעדת כפר נחום" אשר פעלה בסמוך לחופי הכנרת  בשבעה אירועים שונים בין השנים 2010-2012 בהם הוזרם ביוב גולמי מהמסעדה לשטחים פתוחים משם למי הכנרת.
"מסעדת כפר נחום" היא מסעדה ללא רשיון עסק שפעלה בסביבה החופית של הכינרת ומיקומה בגן הלאומי ושמורת הטבע כפר נחום. המסעדה לא חוברה לקו ביוב ראשי לטיפול בשפכים ולכן השפכים שנוצרו במסעדה נאגרו בשני בורות רקב הצמודים אליה.
קנס מסעדה כנרת
על פי כתב האישום, הונחה אחד מעובדי המסעדה לרוקן את תכולת לרוקן באמצעות ביובית את מי הביוב שנאגרו לשטחים חקלאיים הצמודים לחופי הכנרת. באירוע בשנת 2011 נקלע אותו עובד למארב של פקחי יחידת עיט"ם של רשות הטבע והגנים ונמלט מהמקום תוך נטישת הביובית בה נהג בשטח. במקרה נוסף, התגלה צינור ישיר המחבר בין בורות הביוב למי הכנרת וממנו נפלטו מים עכורים ובהם נמדדו ערכי זיהום גבוהים.
בעקבות כתב האישום שהוגש על יד המשרד להגנת הסביבה נפסק על ידי ביהמ"ש כי מסעדת כפר נחום תשלם קנס בסך 350,000 ₪ והתחייבות בסכום זהה להימנע במשך 3 שנים מלחזור על עבירות מסוג זה.
מנהל המסעדה הורשע, ונידון לשלושה וחצי חודשים של עבודות שירות וקנס בסכום של 30,000 ₪. כמו כן, על המנהל הוטל מאסר על תנאי ל-9 חודשים והתחיבות בסך 100,000 ש"ח להימנע מהעבירות בהן הורשע.
עובד המסעדה שנהג לרוקן את תכולת המכלים בשטחי החקלאות נידון לשני חודשים של עבודות שירות ונקנס בסכום של 20,000 ₪. כמו כן, הוטל עליו מאסר על תנאי לשישה חודשים והוא חתם על התחיבות בסך 30,000 ש"ח להימנע מהעבירות בהן הורשע במשך 3 שנים.
הכספים יועברו ל"קרן לשמירת ניקיון".
צילום: רשות ניקוז ונחלים כינרת
דילוג לתוכן