fbpx

מעבר לגדר: מפקחי רשות מקרקעי ישראל פינו מסיג גבול שגידר שטח להרחבת ביתו בהר מירון

גדר שהוקמה ע"י מסיג גבול שניסה להרחיב את שטחו על חשבון אדמות מדינה המהוות חלק משמורת הטבע הר מירון צמוד לישוב פקיעין, פונתה במסגרת פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל. מסיג גבול שניסה להרחיב את שטחו הפרטי על חשבון שמורת הטבע, גידר שטח של 300 מ"ר אותו צירף לחצרו.

gnews__9465

מפקחי רשות מקרקעי ישראל פינו השבוע פלישה לאדמות מדינה בשטח של כ-300 מ"ר, כאשר פירקו גדר אשר הוקמה בניגוד לחוק וללא היתר על אדמות המדינה בשטח שמורת הטבע הר מירון. 

הקמת הגדר ללא היתר על אדמות מדינה מצפון לכפר פקיעין מהווה עבירה של הסגת גבול במקרקעי ציבור  – עבירה פלילית, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

מסיג הגבול, תושב פקיעין שזהותו ידועה לרשות, הקים גדר שתחמה שטח בגודל של 300 מ"ר, הסמוך לשטח הפרטי שבבעלותו, ככל הנראה לצורך נטיעת עצים לשימושו הפרטי. הגדר הוקמה בתוך שמורת הטבע הר מירון, שאדמותיה אסורות בבנייה ואמורות לשרת את הציבור כריאה ירוקה.

בעקבות פלישתו, מפקחי רמ"י מסרו לו התראה לפיה עליו לפנות את הקרקע, אחרת יפונה לפי החוק.

לאחר שהפולש לא פינה את הגדר והקרקע, הגיעו השבוע המפקחים, הרסו את הגדר ופינו את הפסולת לאתר מורשה. שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות הוצב במקום על ע"י המפקחים והקרקע הוחזרה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי.

כעת יחל ברשות, בסיוע פרקליטות המדינה, הליך היערכות פנימי במטרה לגבש נגד הפולש תביעה על החזר העלויות שנגרמו למדינה בעקבות פלישתו, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי ששימש לפינוי הפלישה.

"מסיג הגבול ניסה להשתלט על שטח המשמש כשמורת טבע וריאה ירוקה לרווחת הציבור כולו, וזאת לשימושו האישי על חשבון הציבור. מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל פרוסים ברחבי הארץ לאיתור עבירות קרקע ולאכיפת החוק, במטרה להחזיר לציבור כל פיסת קרקע שנגזלה ממנו. נמשיך לפעול בנחישות נגד מסיגי הגבול, והם גם אלה שישלמו את הוצאות פינוי הפלישות שלהם", אומר מנהל מרחב השמירה צפון – חיפה ברשות מקרקעי ישראל, ערן ליבנה.

דילוג לתוכן