fbpx

תערוכה של הטייס והצלם אסף סולומון במצפה הימים

עם פתיחת השנה האזרחית החדשה מציגה גלריית מצפה הימים תערוכת צילומים מרהיבים של הטייס והצלם אסף סולומון.

a3a1470f-3ffe-4767-b4b1-e77548f10f4c

התערוכה מתמקדת בארץ ישראל היפה מן המרומים. בתערוכה מוצגים כעשרים צילומים, מודפסים על בד קנבס, בגודל של 70 ס"מ X  100 ס"מ- עבודות המנציחות את פלאי הבריאה בחיי היומיום בארץ.

סולומון מציג את ארץ ישראל היפה ממבט עין הציפור. הוא מצלם מרחבים, נופים, אתרים היסטוריים, שדות חקלאיים, נחלים, חיות ובני אדם בשגרתם- תוך כדי טיסותיו בשמי הארץ, וכן כאשר הוא מנמיך טיסה במצנח רחיפה ממונע, המעניק תחושה של חופש ושלווה ואת האפשרות לצלם "תמונות נעות" מזוויות בלתי שגרתיות, כאשר בכל פריים ניכרת אהבת הארץ.

אסף סולומן 1

כמו הציירים, מצליח סולומון ללכוד מרקמים, שדות צבע, קומפוזיציות ומשיכות מכחול והכול בדרך הטבע. הוא קולט בעדשתו את פלאי הבריאה בשילוב עם חיי היומיום של תושבי ישראל בצורה מרגשת ואמנותית.

"עמק החולה ובקעת הירדן למשל, בהיותם חלק מהשבר הסורי אפריקאי משמשים כמסלול מעבר לציפורים הנודדות. נחיתת השקנאים על המים, השתקפות החרמון באגמון החולה, עדר כבשים במרעה, קריסטלים צבעוניים בים המלח, קטיף הרימונים ביסוד המעלה- מה יפה מזה – זאת הארץ שלנו" מציין סולומון.

אסף סולומון – יליד 1962, בן קיבוץ כפר הנשיא, וכיום תושב ראש פינה שבגליל העליון. מצלם מהאוויר צילומי נוף ואתרים. אוהב טבע וחקלאות מאז שזוכר את עצמו. עוד בהיותו ילד התחיל לחלום על כנפיים משלו כדי שיוכל לראות את העולם ממבט הציפור ולטעום את טעם החופש. את לימודי הטייס התחיל בארצות הברית תוך כדי טיול ממושך בעולם, כשלכל טיסה התלוותה אליו המצלמה, כך החל הרומן הארוך המשלב את אהבותיו: טיסה וצילום. בשנת 1998 כאשר הגיעו המצנחים הממונעים הראשונים לארץ, התחיל לטוס לאורכה ולרוחבה של ישראל וגילה כי אכן כלי זה הינו כלי התעופה האולטימטיבי, המאפשר טיסה וצילום בו זמנית.

 

דילוג לתוכן