fbpx

מחלקת נשים ויולדות חדשה נחנכה במרכז הרפואי לגליל בנהריה – 12 חדרי לידה ממוגנים

בטקס חגיגי במעמד שר הבריאות יעקב ליצמן, נחנך במרכז הרפואי לגליל בנהריה האגף החדיש ביותר בצפון.

המרכז לרפואי הגליל

במחלקת הנשים והיולדות החדישה, שנבנתה בעלות של כ-130,000,000 ₪ ישנם 12 חדרי לידה ממוגנים, שתי מחלקות יולדות ושתי תינוקיות.

מלבד שר הבריאות ליצמן השתתפו בטקס החגיגי,נציגי משרדי ממשלה, ראשי רשויות, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' דניאל הרשקוביץ', נשיאת עמותת הידידים רעיה שטראוס בן דרור, ובכירים באזור בתחומי החינוך, הכלכלה, הרווחה והבריאות.

המרכז הרפואי לגליל ממשיך לצמוח ולהרחיב בצורה משמעותית את שירותי הבריאות המתקדמים הזמינים כיום לתושבי הצפון. בטקס חגיגי נחנך הבניין הראשון באגף החדש לבריאות האישה שכולל 12 חדרי לידה ממוגנים (כולל חדרי לידה טבעית), יחידת אולטרא סאונד מיילדותי, מרפאת מעקב נשים הרות (NST), שתי מחלקות אשפוז ליולדות (חדרים זוגיים ויחידים בלבד), שתי תינוקיות ואגף אשפוז תת קרקעי. עלות בנייתו של שלב א' עמדה על כ-130 מיליון ש"ח כולל הצטיידות. בימים אלה שוקדים על גיוס כספים לבניית שלב ב' המוערכת בכ-130 מיליון ש"ח כולל הצטיידות והוא יכלול את היחידה להריון בסיכון, מחלקת נשים, 4 חדרי ניתוח, היחידה להפריה חוץ גופית (IVF) והפגייה.

f5a55f6f-07ef-4237-8c88-ac0f1783b081

המחלקה לנשים ויולדות במרכז הרפואי לגליל, זכתה זה מכבר למוניטין כמרכז איכות ומצוינות בשירותי רפואה מתקדמים לנשים בישראל. עם כ-5,000 לידות בשנה, זוהי אחת המחלקות המובילות בארץ מבחינת היקף הפעילות, ומתבצעים בה ניתוחים שבחלקם מתקיימים במספר קטן בלבד של בתי חולים בישראל  כגון: טיפול בשליה חודרנית.

המחלקה מציעה גישה רב תחומית שמקיפה את כל תחומי הטיפול ברפואת נשים. בשנים האחרונות בולטת המחלקה כמחלקה אקדמית מצטיינת בפקולטה לרפואה בגליל מייסודה של אוניברסיטת בר-אילן, כאשר מנהל האגף, פרופ' יעקב בורנשטיין, משמש גם כמשנה לדיקן. המבנה המודרני המתפרש על פני כ-10,000 מ"ר כולל קומה תת-קרקעית ממוגנת ומעליה שלוש קומות שיאפשרו להביא לידי ביטוי את היכולות המקצועיות והמתקדמות של הצוות הרפואי ולרכז את כל שירותי הרפואה לנשים במבנה אחד.

dae66f5f-6c6b-4a65-b7de-2d5a48dceb35

לבניית האגף החדש נרתמו: משרד הבריאות שהעביר את עיקר הסכום לפרויקט, עמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל, תאגיד הבריאות שליד המרכז הרפואי, ארגונים יהודיים ונוצריים מרחבי העולם ותורמים פרטיים ובראשם נשיאת הכבוד של עמותת הידידים רעיה שטראוס בן דרור. אגף חדרי הלידה באגף נבנה בתרומתם של משפחת גרבר גולשמידט משווייץ ובריטניה, ונקרא על שמם של פול ומאי אריאלי – גולדשמידט.

962387f0-a6fc-40cb-88e9-1b8a8ebd700b

ח"כ יעקב ליצמן, שר הבריאות: "אני רואה חשיבות רבה בפתיחת מחלקת היולדות המשרתת אוכלוסייה רבה באזור. יחד עם זאת בכוונתי להמשיך לקדם ולחזק את המרכז הרפואי לגליל בתחומים נוספים כמו המחלקות הפנימיות וחדרי הניתוח כחלק מחיזוק מערך הרפואה בפריפריה".

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי: "מדובר ביום חג לתושבי הצפון. אנו עמלים לאורך כל ימות השנה להעניק טיפול מקצועי ואנושי לקהילה אותה אנו משרתים. לצורך כך אנו פותחים מחלקות ויחידות חדשות הכוללות מכשור רפואי מתקדם, המאפשר לצוות המקצועי שלנו את התנאים להעניק את השירות למטופלים. אין לי ספק שמדובר ביום חג ופתיחתם של חדרי הלידה ומחלקות היולדות מבשרת על שינוי תנאי המלונאות והשהייה הן ליולדות והן לצוות המטפל המסור והמקצועי שמלווה אותן מרגע הגעתן לחדר הלידה ועד שחרורן הביתה".

דילוג לתוכן