fbpx

נשיא התאחדות המלונות בישראל: "בתקופה הזו של המשבר בענף הייתי רוצה שיתוף גדול יותר עם משרד התיירות"

"שואלים אותי מלונאים בוועידה איפה ראש הממשלה, איפה שר האוצר, אבל אני עונה שלנו יש את שר התיירות, שיכול לייצג אותנו הכי טוב סביב שולחן הממשלה. אני סומך על השר יריב לוין והייתי רוצה שיתוף גדול יותר איתו ועם המשרד, וזאת למרות שאנחנו לא תמיד רואים עין בעין את הדברים, ולמרות שאני באמת מאמין שהדיאלוג בין המשרד לתעשייה צריך להיות שונה", אמר אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל בוועידת המלונאים, שהתכנסה היום (שלישי) במלון וולדורף אסטוריה בירושלים.

7777

עוד הוסיף,גונן:"אני חושב שצריך להגדיר מיהם קהלי היעד של ישראל בעולם. האם הולכים לחזק את תדמית ההולילנד, ועל זה לצרף פנייה לתיירות זולה, או שהולכים רק על גימיקים, ויש לי בעיה כשהם הופכים לחזות הכול".

גונן גם אמר בענין מחירי בתי המלון: "אני חושב שצריך לדבר על רווחיות בתי המלון. אני מאחל לרשתות הגדולות ולבתי המלון הבודדים להרוויח, אבל חושב שהדיון צריך להשתנות. במקום לדבר על המחירים, קצת להתעכב על הרווחיות שלנו, ולא רק של הרשתות הגדולות, אלא גם של כל בתי המלון האחרים בישראל. אדוני השר, צריך לדבר ברצינות על המחירים. אתה יכול להיכנס לתמונה ובאמת לעזור להוריד את העלויות שלנו בתפעול כדי שנוכל לגלגל לצרכנים את ההוזלות".

בענין תכניות משרד התיירות בנושאי השקעות, אמר גונן: "תפקיד המשרד לאזן בין דאגה לדורות הבאים של המלונות לבין מענקי שיפוצים לבתי מלון קיימים".

גונן גם התייחס בנאומו להשכרות הדירות לתיירים ואמר: "לא יכול להיות שממשלת ישראל תעודד 'כלכלה שחורה' של השכרות דירות לתיירים דרך Airbnb".

 שר התיירות יריב לוין אמר: "זו תקופה לא קלה לענף התיירות, אבל צריך להיות אמיתיים עם עצמנו ולומר שמדובר בענף מורכב וקשה, שתלוי במרכיבים רבים וצריך להתמודד עם שינויים לא צפויים ודרמטיים לעיתים.

אנו צריכים לנסות להתמודד עם המציאות הזו בשתי דרכים- 1. תשתית טובה שתגן על התעשייה הזו בעיתות משבר. בנושא הזה אני עוסק הרבה מאוד. בנינו ארגז כלים שייתן מענה למצבים כאלה ואני בטוח שנימצא מוכנים חס וחלילה למקרה שבו ניאלץ להתנודד עם סיטואציה כזו. בנינו גם רשת ביטחון לכנסים ולמתן אשראי למלונות וכמובן הצלחנו להאריך את הסיוע למלונות בעקבות צוק איתן.

דרך 2. הקלה על השוטף. הרגולציה בישראל היא בלתי נסבלת. משרד התיירות אמון על ענף התיירות אך כמעט כל הרגולציה בתחום אינה תחת אחריותנו. הצלחנו בכל זאת לסייע בהבאת עובדים ירדנים ושעות עבודה לעובדי המלונות ופעולות מסוג זה החיוניות כדי לתת קרקע טובה יותר לעבודה של כולנו".

השר הוסיף ואמר: "יש לי מחלוקת עמוקה עם ידידי אלי והתאחדות המלונות- אנחנו מוכרחים להסתכל קדימה- היכולת שלנו להתבסס על תיירות הפנים, כפי שאנו עושים עכשיו, הולכת ונשחקת והיא תמשיך להישחק עוד עם הזמן. התחרות על ליבם של הישראלים הולכת ונהיה קשה יותר. אנחנו מוכרחים לפרוץ לקהלים שבאים מבחוץ. אנחנו חייבים להתאים את השיווק לחו״ל ואנחנו עושים את זה ביתר שאת עכשיו, ונשמח לשתף פעולה איתכם בזה. אנחנו שמים דגש גדול על התחום האינטרנטי והדיגיטאלי, כי הפיגור שלנו בתחום קיים. אנחנו נקים אפליקציות ואתרי אינטרנט ונתפתח בתחום. צריך לעבוד יותר עם חברות התעופה ועם ההזמנות דרך אתרי החברות ואתרי ההזמנות בכלל".

לדבריו" "אין כמעט תעשיה שתלויה כ"כ במשרד הממשלתי המייצג אותה. אבל עם כל המאמצים שלנו, אנחנו בסה״כ הדלק שלכם, התמיכה בכם. דירוג המלונות חשוב, ואנחנו חייבים להתאים עצמנו לקהלי היעד. איך אנחנו יכולים להציע לתייר הגרמני את מה שמציעים לו בטורקיה? אין לנו מספיק אכסניות, הוסטלים, מלונות 3 כוכבים או ריזורטים הכל כלול. אנחנו חייבים להתאים עצמנו פה בישראל. אי אפשר למכור לאדם ב-  100 דולר טיסה, אבל ב-1,000 שח לילה במלון.

יש לנו הזדמנות בלתי רגילה בתחום הסיני. בעוד חודש תנחת כאן חברת התעופה היינאן שכבר מלאה בהזמנות לחודש הראשון שלה כאן. אנחנו צריכים לדאוג שהיינאן תהיה רק סנונית ראשונה, שתהיה כאן תשתית שמתאימה להם. מי שיידע לחבור לרשתות הסיניות ולייצר כאן מקומות שמתאימים לסינים, יצליח לפרוץ לשוק הסיני ולהצליח בצורה בלתי רגילה".

גם מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, נועז בר ניר התייחס בדברים שנשא בוועידה לנושא מחירי בתי המלון: "בימים אלה אני משלים כמעט שנה בתפקידי כמנכ"ל התאחדות המלונות. החלטתי לקבל את התפקיד הזה, כי במסגרת תפקידי כמנכ"ל משרד התיירות וכראש הוועדה להוזלת הנופש, הבנתי את המלכוד הגדול בו נמצא הענף. מצד אחד הממשלה מטילה על המלונאים רגולציות שאין להם אח ורע במדינות הOECD- ומצד שני אותה ממשלה דורשת מאיתנו להיות זולים כמו מצרים, ירדן ותורכיה. כן, גם אני דרשתי זאת כמנכ"ל משרד התיירות, עד שהבנתי את המשמעות הכוללת של כל הרגולציות. כל רגולציה עודפת היקפה לא גדול, אבל המצרף שלהם מפחיד מעל 20% במחיר.

שמתי לעצמי כמשימה להשלים את הטיפול בשיפור הדרסטי של כושר התחרות שלנו כדי שענף התיירות, אשר לו חשיבות רבה למשק, לא ידעך בגלל התחרות הלא הוגנת, שנובעת אך ורק בגלל מדיניות הממשלה, שאינה מודעת למה שהיא עושה מחוסר ראיה כוללת. בשורה התחתונה, הממשלה שולחת אותנו להתחרות בתחרות ריצה , מול כל אירופה וכל שכנינו, עם כדור ברזל גדול צמוד לרגלינו. המשמעות: כדי להרוויח סכום זהה לזה שמרוויח מלון בגרמניה, שגובה 100 יורו – בישראל צריכים לגבות 160 יורו".

גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת התארח בוועידת המלונאים ואמר: "אני חוזר ומדבר על חזוני בכל פעם מחדש: יש פוטנציאל עצום לירושלים. למעלה מ- 4 מיליארד אנשים היו שמחים להגיע אלינו, השאלה היא לממש את הפוטנציאל הזה".

דילוג לתוכן