fbpx

יום גליליום: 1000 תלמידי הגליל המזרחי נחשפו ל- 30 מפעלים ב- 3 שעות

במסגרת מיזם החינוך האזורי – גליליום – נערך יום מיוחד במינו שמעודד תלמידים בגילאים השונים ללמוד מדעים.
במהלך היום הזה שנערך ממטולה ועד טבריה ועמק הירדן, נחשפו התלמידים למקצועות השונים בתעשייה הקשורים למדעים מתוך מטרה לעודד אותם להצטרף למגמות המדעים בתיכון.
aa0ce315-52a9-4be0-bd70-559280feeff2

רגע לפני שהתלמידים מתחילים להתלבט בין לימודי מגמת תיאטרון, ספרות ומנהל עסקים החליטו ב"גליליום" להפגיש את התלמידים עם צד אחר של הלימודים במגמות המדעים. במקום הרצאה פרונטלית בכיתה ממוזגת על חשיבות לימודי המדעים, יצאו התלמידים אל 30 מפעלים מצליחים בגליל המזרחי והגולן ויראו ממקור ראשון איך לימודי המדעים משתלבים בתעשייה.  

"המטרה היא לחשוף אותם כבר בגיל צעיר אל התעשייה ואל המקצועות הקיימים כדי שהם יכירו את הפוטנציאל התעסוקתי ולעודד אותם למקד את לימודיהם בלימודי המדעים והטכנולוגיה " אמרה מנהלת מיזם גליליום, ד"ר יפעת לינדר.  

מדובר בפרויקט חדש, רחב היקף  וחסר תקדים  של "גליליום" אשר יפגיש בין למעלה מ- 1000 תלמידי הגליל המזרחי, בכיתות – ט, עם 30 מפעלים ברחבי הגליל המזרחי והגולן. במשך שלוש שעות יצאו התלמידים מהכיתות לשטח ויכירו באופן מעמיק את עולם התעשייה. הם לא יפגשו מפעלים ישנים עם ארובה מפויחת, אלא את התעשיות המתקדמות והמתפתחות.  הם ילמדו שהגבולות בין התעשייה לעולם ההיי טק מאוד מטושטשים כיום ויש צורך בכוח אדם איכותי במפעלי התעשייה. התלמידים יפגשו מקרוב במשרות ובמקצועות השונים המוצעים במפעלים המתקדמים, יכירו את הנשים המשתלבות בתעשייה זו ויווכחו כיצד החומר אותו הם לומדים בכיתה יוכל לאפשר להם להשתלב בהצלחה במקצועות מבוקשים במפעלים המתקדמים.  

"הרבה תלמידים לומדים מתמטיקיה ואנגלית ואפילו פיסיקה ולא מבינים איך זה יועיל להם בחיים, כאן יש לנו אפשרות להראות להם איך כל זה משתלב עם החיים הבוגרים וכיצד לימודי המדעים יפתחו בפניהם אפשרויות תעסוקתית בעתיד" סיפרה המנהלת הפדגוגית של גליליום, צפית לוקץ.

cc8db96f-c6ea-4038-8134-d49a46512603

 

גליליום הינו מארג שותפויות אזורי המבוסס על יוזמה של המכללה האקדמיות תל חי אליה הצטרפו המכללות כנרת, צפת ואוהלו ופועל במסגרת אשכול גליל מזרחי, במטרה להבטיח שכל ילד החי בגליל המזרחי והגולן ייחשף, יתנסה ויוכל, אם ירצה בכך, למצות את הפוטנציאל שלו בתחום המדעי-טכנולוגי.  כל ילד ייחשף לפוטנציאל התעסוקתי העתידי בתחומי החקר, המדע והטכנולוגיה וירצה לחזור ולקבוע את ביתו באזור. עם פעילות "גלילים" והמרכזים האקדמיים לנוער הפועלים במכללות והעשייה במערכות החינוך קפץ, בשבע השנים האחרונות, מספר התלמידים הלומדים פיסיקה וכימיה במאה אחוז, בביולוגיה ב 40%  ובמדעי המחשב. במאות אחוזים

בנוסף, קפיצה משמעותית נרשמה גם בכתיבת עבודות גמר במדעים וטכנולוגיה המקנות 5 יחידות לבגרות. בשנת 2009 הוגשו 5 עבודות בלבד בגליל המזרחי ואילו כיום נכתבות 110 עבודות ברחבי האזור.

יום גליליום, המתקיים בצמוד ליום העצמאות, יעסוק השנה בחיבור בין תלמידים לתעשייה- זאת בכדי לקשור את לימודי המדעים והטכנולוגיה לתמונת עתיד של תעסוקה וחיים במרחב ובכדי להדגיש את חשיבות התעשייה כמנוע צמיחה ופיתוח לאזור. התלמידים יכירו את תהליכי היצור במעלים התעשייתיים ואת התפקידים השונים.

מנהלת מיזם גליליום, ד"ר יפעת לינדר: "היום הזה מסמן את הצטרפותן של תעשיות נוספות למאמץ האזורי שנעשה כאן על ידי מכללות אקדמיות, רשויות מקומיות, מכוני מחקר לפתיחת דלת ומתן הזדמנות לצעירים החיים כאן באזור להחשף וללמוד מדעים וטכנולוגיה ברמה גבוהה ולסמן עבורם את האפשרויות הטמונות במרחב הזה לעתיד".

אלי מלכה, יו"ר אשכול גליל מזרחי וראש מועצה אזורית גולן: "יום גליליום מבטא שיא פעילות אזורית רחבת היקף, שבמסגרתה למעלה מ15 אלף תלמידים נחשפים לתוכניות שונות במדעים וטכנולוגיה. 18 רשויות האשכול משקיעות מאמצים רבים על מנת לאפשר עתיד תעסוקתי טוב יותר לילדי האזור ומינהלת גליליום הינה הוכחה החיה לכך שהשקעה בלימודי המדעים מצליחה להביא ילדים רבים יותר ללמוד את התחום". 

דילוג לתוכן