fbpx

לא רק פסטיבל: פרויקט הרצאות של המכללה האקדמית צפת על מורשת העיר וקסמיה

חוגגי פסטיבל הכליזמרים ה-29, אורחים ותושבים,  יוכלו גם השנה ליהנות מסדרת הרצאות מרתקת על צפת, מורשתה וקסמיה. ההרצאות תתקיימנה באודיטוריום 'בית וואהל' במכללה האקדמית צפת, בכל ימי הפסטיבל שיתקיים בשבוע הבא בין התאריכים 15-17  לאוגוסט 2016, החל מהשעה 17:00 לפני תחילת המופעים,  והן תהיינה פתוחות לקהל הרחב – ללא תשלום.

unnamed

השנה ייערך סיור מיוחד לקהל  'רחוקים קרובים',  הסוקר את סיפורם של שני בתי חולים היסטוריים בצפת: במתחם 'בית בוסל' ובבית חולים 'רוטשילד הדסה', בהדרכתו של מנכ"ל המכללה שמואל הר נוי, לאור מחקרו המתבצע בימים אלה על המבנים ההיסטוריים במכללה.  הסיור יתקיים ביום ג'  16 לאוגוסט בין השעות  15:30 – 17:00. 

מדובר בפרויקט "צפת שלפני הפסטיבל", המשותף ליחידה למעורבות חברתית של המכללה האקדמית צפת ולהפקת פסטיבל הכליזמרים, שמטרתו להאיר באמצעות הרצאות של סגל המכללה, חוקרים וארכיאולוגים את צפונותיה של צפת, מורשתה, וייחודה כעיר הקבלה והמיסטיקה.

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו ההרצאות באודיטוריום בית וואהל. בין המרצים: יוסי סטפנסקי, ארכיאולוג וחוקר צפת שירצה על אירועים מכריעים ותמורות בהיסטוריה של צפת לדורותיה; ד"ר אופירה גראוויס קובלסקי, מרצה במכללה, שתרצה על מחקרה –  מנחם בגין בצל אלטלנה; ד"ר אסיקה מרקס' ראש החוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה, שתציג את ר' ישראל נאג'רה – משורר הבקשות מצפת; הרב איל ריס, מנהל מרכז הקבלה של בצפת שיספר על האר"י הקדוש ועיונים בקבלת האר"י, חייו ומורשתו לדורות; הארכיאולוג אבנר הילמן מרשות העתיקות, שיסקור את מאורעות תרפ"ט בצפת, ורפאל מלכה, מורה דרך ומספר סיפורים, שיביא מסיפורי צפת ממבט אישי

דילוג לתוכן