fbpx

בבית יגאל אלון בצפת נפתחה תערוכת צילומים של מתמודדי נפש

תערוכה צילומים המהווה סיכום של סדנת פוטותראפיה,ביזמת עמותת 'אנוש', ובתמיכת מיזם 'רפאל' של הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת נפתחה לקהל הרחב בבית יגאל אלון. 

9

מנחה הסדנה, שעיה אי-מגור, מסביר: "אמנות הצילום מאפשרת לאדם לפגוש את עצמו , מחשבותיו ומאווייו באופן חזותי, ונותנת בידי המטפל כלי עבודה לשיקוף העולם האישי הזה. פעילות במסגרת סדנת פוטותראפיה מהווה חידוש בעולם הטיפולי בארץ , אך תופסת מקום של כבוד בעולם המערבי כבר שנים רבות .האופן המיידי של שימוש במצלמה והעובדה שיש מפגש בין נקודת ההתבוננות של המתמודד לבין העולם , יש בהם כדי ליצור העצמה של המתמודד, שמאפשרת לו "להגיד דבר מה לעולם " ומאפשרת "הצצה" לעולמו הפנימי של מתמודד הנפש .האפקט האמנותי של התמונה המצולמת מוריד חסימות וסטיגמות ומאפשר התקרבות מעודנת בין העולמות – זה "הנורמאטיבי" וזה "הפגוע".

מיכל בויום, מנחה שותפה בסדנה ועובדת סוציאלית בעמותת 'אנוש' מוסיפה: "בתערוכה 'מסכות' יש אמירה של המתמודדים עצמם. לכל אחד ואחת מהם מתאפשר להיות בעל אמירה אמנותית ולא "רק" מתמודד-נפש .הם הם מספרי הסיפור ". 

השקה רשמית של התערוכה תתקיים ביום שלישי 27/9/16 בשעה 13:30 במעמד ראש העיר צפת  אילן שוחט , פרופ' מרי רודולף מהפקולטה לרפואה בצפת  וד"ר הלה הדס מנכ"לית עמותת אנוש.

דילוג לתוכן