fbpx

הטור הכלכלי: רגע לפני ההתרסקות

מאת: יהודה יזרעאלי – יועץ כלכלי ומשכנתאות בחסדי ל"ב

כשאנחנו מטפסים באזור הררי בטיול, למשל, אנו קודם מניחים את רגל ימין קדימה, מחזקים את אחיזתה בקרקע ורק אחרי כן משחררים את רגל שמאל מהקרקע ומובילים אותה קדימה. הסיבה העיקרית שאנחנו מחפשים את הביטחון, היא הידיעה מה האלטרנטיבה, עמידה לא יציבה עלולה לדרדר אותנו למטה, לתהום. 

unnamed

 

מסופר על אדם שקפץ מגג מבנה גבוה בעל 65 קומות אל מותו. בזמן ה'גלישה' מטה, מול חלון פתוח בקומה 5, הוא נשאל על ידי הדייר "מה נשמע"? והקופץ ענה "בינתיים, הכל בסדר". שתי הסיטואציות הנ"ל מלמדות אותנו שהאחריות על הליכה יציבה או נפילה לתהום היא בידינו. אנו גם למדים שהדרך לתהום לא מלמדת על סופה, כל עוד אנחנו בנפילה, נדמה לנו שהכל עדיין כשורה. רק בפגיעת הגוף בקרקע מתחוורת הקטסטרופה והנזק בלתי הפיך.

כשבעל עסק או משפחה נמצאים בנקודת חשיבה, נקודה בה הם חושבים ו/או מבינים שהניהול הפיננסי לוקה, הם צריכים להחליט, בשלב ראשון, מה הכיוון המוסכם עליהם. האם הם נותנים לחיים לנהל אותם או שהם מנהלים את החיים. האם מחכים שמסגרת האשראי תגמר או שדואגים לכך שלא נצטרך מסגרת אשראי בכלל. האם לחכות לטלפון של מנהל הבנק במקרה הפחות טוב, או מכתב מעו"ד של הבנק במקרה הגרוע, או להסדיר את כל הנושא הפיננסי העסקי ו/או המשפחתי.

כשאנו נמצאים בנפילה פיננסית אנו עדיין סבורים שהכל עדיין בסדר, שאנחנו רחוקים מתחתית התהום, שיש עוד תקנה. הבעיה מתחילה בעובדה שאין לנו מושג היכן התהום! האדם שקפץ מגג בנין בן 65 קומות סופר 65, 64, 63,  62, 61, 60, … … … 6, 5 ואופס, מדבר עם הדייר שם, מבזבז זמן יקר של חשיבה כיצד ניתן להציל את המצב ולא מודאג בגלל שנשארו לו 5 קומות שלמות להגעה לתהום. אותו אדם שוכח שבמהירות הנפילה, ההגעה לקרקע מקומה 5 מהירה מאוד, כואבת מאוד, מרסקת עצמות!!!

ולכן, כשאנו בבעיה פיננסית ואנחנו מודעים לה, עלינו לעשות שני דברים חשובים: ראשית לחפש איש מקצוע אמין, בעל ידע וניסיון ודבר שני: להקשיב למומחה שמצאנו.

בכל מצב בו נהיה, אנו אף פעם לא יודעים מה המרחק שלנו מנקודת ההתרסקות בתהום. שינוי קטן בבריאותנו, החלפת סגן מנהל הסניף או פקיד האשראי יהפכו אותנו ממאושרים (או מ-עו"ש-רים) לבעלי חוב בלתי נפרע. שנייה של חוסר תשומת לב ופקיד הוצאה לפועל ישנוני יקרב את העיקול לפתח ביתנו. כשאנו מתעלמים מייעוץ שניתן לנו, אנו בעצם בועטים במזל שנקרא לפנינו. אין אדם שיחשוב שביתו, רכבו, כספו או רכושו חשובים יותר מילדיו, ולכן כל בוקר, לפני שאנו מתחילים את היום. דקה לפני שאנחנו מקבלים החלטות שישפיעו על ילדינו, הסתכלו להם בעיניים והבטיחו להם ו/או לעצמכם שאתם עושים את המקסימום עבורם. הרימו את הכפפה ואל תתעלמו מהעובדות. הבטיחו את חיוכו של ילד, ילדכם. אל תגרמו לו צער. ו…עכשיו, בימים אלו של חג החנוכה, שינוי כלכלי יכול להיות הנס הפרטי שלכם.

אם גם לך קשה עם מצבך הכלכלי, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית "משפחה בפלוס" ולעשות את השינוי שיביא אותך ליציבות כלכלית.  לייעוץ ופגישת הכרות, התקשרו: 077-3377930

דילוג לתוכן