fbpx

ט"ו בשבט הגיע חג למטיילים – שלל אירועים ברשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים יוצאים עם שלל אירועים בט"ו בשבט חג האילנות שייערך בסוף השבוע הקרוב. מאות אלפי מטיילים אמורים לנצל את מזג האוויר הנוח הצפוי ( לפי התחזית) ולבקר באתרים.

unnamed

"יחמור, אלון וכלנית נפגשים בחורשת טל."

גן לאומי חורשת טל מזמין אתכם להצטרף לסיור מודרך שבו נחזה בפריחת הכלניות. ​חורשת טל משנה את פניה בחודשי החורף,​ החרמון הלבן מתנוסס מעל, הכלניות פורחות בשלל צבעים והיחמורים מחליפים קרניים לקראת העונה הבאה. בסיור נשמע אודות עצי האלון העתיקים שגילם מגיע ל-200 שנה ויותר, ונברר מדוע ישנם יחמורים בחורשת טל.                          מתי: ימי שבת בפברואר, בשעות 11:00, 13:00. (משך הסיור: כשעה עד שעה וחצי).ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים של רשות הטבע והגנים.

חורף בשביל עמק המעיינות

שביל עמק המעיינות נחשב לאחד ממסלולי הטרקים היפים בארץ, ועונות החורף והאביב הן היפות והמתאימות ביותר לטייל בו. בכל סוף שבוע בחודש פברואר ידריכו מיטב מדריכי העמק טרקים חד-יומיים על שביל עמק המעיינות. בטרק יכירו המטיילים את אתרי התיירות ואת אנשי העמק, ויזכו בחוויה מיוחדת במינה. מתי: ימי שישי ושבת בחודש פברואר. הפעילות הינה בשיתוף פעולה של המועצה האזורית עמק המעיינות, רשות ניקוז ירדן דרומי, קק"ל ורשות הטבע והגנים. לפירוט המסלולים, שעות והרשמה יש להיכנס לאתר המועצה האזורית עמק המעיינות.

 ציפורי עיר המשנה

בואו להלך ברחובות הקרדו והדקומנוס ולחזות בעושר הפסיפסים המספרים לנו על חיי תושבי העיר בעבר. על מסך ענקי נצפה בסרט על העיר ועל פועלו של רבי יהודה הנשיא, חותם המשנה. הסיורים בהדרכת מדריכים מתנדבים. מתי: גן לאומי ציפורי: ימי שבת בשעות 11:00 ו-13:00.ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

לגלות אוצר בסיור קצר בחמת טבריה העתיקה

סיור מודרך למשפחות. בואו לסייר במעיינות המרפא העתיקים שאליהם ירד רבי שמעון בר יוחאי להירפא. נבקר בחמאם התורכי ובבית הכנסת הקדום בעל רצפת הפסיפס מהיפות בארץ. הסיורים בהדרכת מדריכים מתנדבים והם מיועדים למשפחות. המטיילים מוזמנים לשכשך רגליים במי המעיינות החמים. מתי: גן לאומי חמת טבריה.  ימי שישי ושבת בשעות 11:00, 12:00 ו-13:00.ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

מצוק הארבל בחמשת החושים

מקצה מצוק הארבל נצעד במסלול לתצפיות עוצרות נשימה על בקעת כנרות והרי הגולן והגליל. נשמע על הקרב בין הורדוס למתנגדיו היהודים, שהסתתרו במערות הארבל, וניהנה מיפי הטבע. הסיורים בהדרכת מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים. מתי: גן לאומי ושמורת טבע ארבל. ימי שבת בשעות 10:00 – 13:00.ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 נפלאות בית שאן העתיקה

בואו להכיר את חיי התושבים הרומיים. נבקר בתאטרון המפואר, נהלך ברחובה הראשי של העיר, הקארדו, נסייר בבית המרחץ ונתוודע אל טיכה — אלת המזל של העיר. הסיורים בהדרכת מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים. מתי: גן לאומי בית שאן. בימי שישי ושבת בשעות  10:30 ו-11:30.ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

הנשר והיחמור בגובה העיניים

סיור בשמורה ששרדה אחרי השרפה הגדולה. החי בר כרמל הוא מפעל אישוש והשבה של חיות בר לנוף ארצנו. נסייר בשמורה בין נשרים, יחמורים, איילי כרמל, עזי בר וחיות אחרות, ונראה איך עוסקים בשמירת טבע בחוף מבטחים ובמקום רבייה לבעלי חיים בסכנת הכחדה. מתי: שמורת טבע חי-בר כרמל. ימי שבת בפברואר בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

מקום טוב באמצע

בואו לבקר בתל מגידו, שידע תקופות רבות של התיישבות, כל אחת מרתקת יותר מהשנייה. בואו לראות את שער העיר שבו ישבו הנביאים ונערך המסחר, את המקדשים הרבים, את האורוות ואת מפעל המים המפואר וגם להכיר את הפולחן המסתורי שכלל קריאה בכבד. מוזמנים לסיור בדגש ארכיאולוגי. חלק מהסיורים ייערכו בשפה הרוסית, יש לברר באתר לפני ההגעה. את הסיורים ידריכו מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים. מתי: גן לאומי תל מגידו. ימי שבת בשעות 10:00 ו-12:00.ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

פריחה בין האלונים

סיורי פריחה בשמורת הטבע אלוני אבא. מסלול מעגלי קצר הלוקח אותנו למפגש עם מרבדי פריחה מדהימים ועם פריחה בשלל צבעים ועם אגדות וסיפורים. מתי: יום שבת 11.2 בשעות 10:00 – 15:00.ללא תשלום.

"ארוחת טעימות" בקיסריה העתיקה

סיור בן 45 דקות הכולל טעימה היסטורית וארכיאולוגית מהעיר המפוארת קיסריה. למנה ראשונה: העיר הצלבנית; למנה עיקרית: סיפורי המלך הורדוס; ולקינוח: הים המפואר של קיסריה. את הסיורים ידריכו מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים ויצאו במקביל משער הנמל (השער הצלבני) ומשער התיאטרון (השער הדרומי). מתי: גן לאומי קיסריה. ימי שבת בשעות 11:00, 12:00, 13:00.ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

ארמון נופש מלכותי בהרודיון

סיור באתר שהמלך הורדוס הגדול קרא על שמו ובחר להקים בו את אחוזת הקבר שלו. ניהנה מתצפית על הנוף המרהיב של מדבר יהודה וירושלים, נבקר בארמון מבוצר ונציץ לבית המרחץ, למקוואות ולבית הכנסת הקדום, וכן נרד למאגרי המים. לאחר היציאה מבטן ההר נטפס לשרידי קבר הורדוס המרשימים שנחשפו לאחרונה באתר. מתי: פארק (גן לאומי) הרודיון. ימי שישי ושבת בשעה 12:00.ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

החברה להגנת הטבע מציגה, החל מסוף השבוע הנוכחי – חורף שמירת טבע בחינם

למעלה מחודשיים, עם עשרות אירועים ציבוריים, טיולים וסיורים, בכל רחבי הארץ, שכולם ללא תשלום. במסגרת האירועים, ייערכו גם טיולי וסיורי טבע עירוני, בסביבה הקרובה לבית. בחברה להגנת הטבע מסבירים כי ישראל התברכה בטבע עשיר ובשטחים פתוחים ערכיים וחשובים, הצטרפו אלינו, בואו להכיר אותם, ליהנות מהטבע במלוא הדרו, ללמוד עליו ולהבין את חשיבותו ואת הצורך לשמור עליו. האירועים יחלו בשבת הקרובה, 11 לפברואר, בגבעות הדרומיות של מודיעין, ויסתיימו ב – 13 באפריל, בצעדת מנשה. כל האירועים, הטיולים והסיורים,הם ללא תשלום והציבור מוזמן. 

דילוג לתוכן