fbpx

טקס "חלוק לבן", המסורתי נערך בפקולטה לרפואה בצפת בהשתתפות 33 תלמידי המחזור השישי במסלול התלת-שנתי

בראשית השבוע התקיים בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל  טקס "חלוק לבן", ל-33 תלמידי המחזור השישי במסלול התלת-שנתי,המתחילים את שלב הלימודים הקליניים במחלקות בתי החולים בגליל ובמרפאות הקהילה.

unnamחed

הטקס החגיגי נערך בהשתתפות  דיקן הפקולטה לרפואה, פרופ' רן טור-כספא, המשנה לדיקן לחינוך רפואי, פרופ' משה בן-עמי, מנהל המרכז לרפואת הרמב"ם, ד"ר גיל יוסף שחר , מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום, עוזרת מנכ"ל המרכז הרפואי זיו בצפת,ד"ר אירנה נורדקין, חברי הנהלה בפקולטה לרפואה, סגל הפקולטה, הסטודנטים ובני משפחותיהם.

דיקן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא, בירך את הסטודנטים ופרס את הישגי הפקולטה בכלל ובמבחני הגמר והסטאז' בפרט ואת החדשנות בדרכי ההוראה הייחודיות בפקולטה. " תקופת הלימודים הקליניים היא התקופה הטובה ביותר, חוויה שלא תחזור, תיהנו בה, תלמדו, צברו ידע וניסיון, שמעניקים לכם בבתי החולים, והכי חשוב- גלו מאור פנים לחולה. המטופל יודע הכי טוב את סיפור חייו ומחלתו. האינטרס של טובת החולה צריך להיות מעל הכול. לא האגו האישי, לא העדפה של זה על פני האחר ולא האינטרס הכלכלי". 

פרופ' משה בן עמי, המשנה לדיקן לחינוך רפואי ומנהל מערך המיילדות והגניקולוגיה במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה בפורייה, עמד גם הוא על חשיבות הקשר עם החולה. " אתם עושים היום את המעבר מההרצאות בכיתה לשלבים הקליניים במחלקות הפנימיות שבהם לא המחלה היא במרכז אלא החולה. רואים את החולה בשלמותו. תהיו אקטיביים, תשאלו שאלות, תתעניינו, תשתמשו בכל מה שלמדתם. תלמדו ישירות מרופאים בעלי ניסיון. אין תחליף לניסיון שלהם. אתם כרופאים מלווים את בני האדם לאורך כל חייהם – משלב הלידה ועד הטיפול לעת זיקנה. זכרו, אנושיות היא הדבר הכי חשוב, השקענו רבות בנושא זה בכדי שתהיו רופאים צנועים ומקצועיים".

ל

פרופ' לאה אבן, סגנית הדיקן ללימודים קליניים ומנהלת מחלקת ילדים במרכז הרפואי לגליל, אמרה: "אתם עמוד-הענן, ההולך לפני המחנה, מדריך ובולט בסביבה.  כל הזמן יישאו אליכם עיניים: מנהלים, חולים, משפחה וכדומה. אתם  תהיו המלאך בלבן שיישמעו לו. לאחר שעשיתם דרך ארוכה וקשה, כשלמדתם בחו"ל וחזרתם ארצה, עתה הזמן לקצור את הפירות. יש לכם אחריות גדולה. תשאפו תמיד גבוה. אך אל תשכחו להביט בעיניו של החולה. החולים יודעים שאתם רופאים טובים, הם רוצים לראות את האדם שבכם". 

נציג ההורים, ד"ר מסעד ברהום, מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל ואבא של הסטודנטית רנא, הודה לצוות הפקולטה, בירך את הסטודנטים, ואמר: "בדרך כלל אני מגיע בתפקידי כמנכ"ל המרכז הרפואי,  אך היום אני עומד כאן כאבא נרגש לראות את בתו באחד מרגעי השיא בחייה. הילדים שלנו הם דור העתיד של הרפואה בישראל. טקס זה הוא רגע מאוד חשוב שבו אתם הסטודנטים מרגישים שייכות והופכים להיות חלק מהצוות המטפל. בחירתכם ללמד רפואה הינה בחירה אמיצה, מיוחדת, מאתגרת ומתגמלת, אבל מכילה בתוכה הרבה השקעה ואחריות. בסופו של תהליך אתם תזכו בפריבילגיה גדולה; לטפל באדם חולה. עיקר לימוד מקצוע הרפואה הוא ליד מיטת החולה, יש להתייחס אל המטופל כאדם ולטפל בו בכבוד, במקצועיות ובחמלה. זכרו- רפואה זו דרך חיים! אדם לאדם אדם ".

unnamed

ד"ר גיל יוסף שחר, מומחה לרפואה תזונתית וראש המרכז לרפואת הרמב"ם,  נשא הרצאה מרתקת ומעשירה בנושא: "איזון מערכת העצבים, ככלי להאצת תהליכי ריפוי". אלנתן סגל, סטודנט במחזור הסיום, הנעים את הערב בנגינת סקסופון. הטקס לווה בתכנית אמנותית – פרי יצירתם של הסטודנטים –  שתיארה את הווי חייהם  בפקולטה ובגליל,  ועוררה גלי צחוק בקרב הקהל. בסיום הטקס הודו הסטודנטים לד"ר כמאל חסן מוביל הקורס יק"ר (יסודות קליניים ראשוניים): "אנחנו רוצים שתדע שאנו לוקחים איתנו את היחס החם, המסירות והנתינה שלך. תמיד עשית הכול במטרה לשפר את ההוראה והלמידה, כדי שנגיע למחלקות מוכנים ומזומנים".

דילוג לתוכן