fbpx

בגלל מגבונים לחים: נזקים במיליון ש' למערכות הביוב בקיבוצי הגליל העליון

מיליון ש' היא עלות הנזקים הנגרמים למערכות הביוב כתוצאה מהשלכת המגבון הלח לאסלה, כך מדווחים מחברת 'קולחי הגליל העליון' ומוסיפים כי הדבר גורם להגדלת תעריפי אגרת הביוב של התושבים. השבוע יצאה החברה במסע הסברה לציבור.

unnamed

"רק מעטים יודעים שלמגבון הלח, מוצר המצוי בכל בית, ומסייע לנו בכל מיני מצבים, יש גם יכולת לגרום לנזקים עצומים למערכות ההולכה של הביוב, שם הם נתפסים, סותמים את המערכת וגורמים להצפות, לבלאי ולשחיקה של ציוד ולנזקים של כמעט מיליון ₪ בשנה, מה שמגדיל את הוצאות אחזקת מערכת הביב הציבורי, ועקב כך את האגרה שמשלם התושב". מציינים בחברה.

כאמור, בכדי לטפל בבעיה, יזמו בחברת קולחי גליל עליון – תאגיד המים והביוב של המועצה האזורית, מסע הסברה שמטרתו לשכנע את הציבור לחדול מנוהג השלכת המגבונים הלחים לאסלות, ולהתחיל להשליכם לפח הביתי. בחברה מאמינים שהעלאת הנושא למודעות הציבור תסייע.

גרשון שרון מנכ"ל החברה מסביר כי בשונה מפסולת ביתית ואריזות, מגבון לח אי אפשר למחזר. זוהי פיסת בד, בדרך כלל עם צואה או לכלוך אחר, שממהרים להשליך מיד לאחר השימוש. הבעיה, מציין המנכ"ל, שהשימוש במגבון נעשה במקרים רבים כשהאדם לבדו בשירותים, ומכאן הצורך באחריות האישית, כיוון  שלהשלכת המגבון לאסלה גורמת נזקים אדירים במאות אלפי שקלים, המשתקפים באגרת המים והביוב של התושבים. הפתרון הוא פשוט – השלכת המגבון לפח, לא לאסלה.

דילוג לתוכן