fbpx

הצלחה למפעל "קפרו" בקיבוץ קדרים בשילוב נשים מהמגזר הדרוזי

פרויקט חוצה מגדר החל לפעול לאחרונה במפעל קפרו תעשיות שבקיבוץ קדרים בגליל העליון. המפעל המייצר ציוד מדידה ונמצא בשלבי צמיחה קלט קבוצת נשים דרוזיות המשתלבות בכל פסי היצור. 

unnamed

בעקבות הובלת קו מוצרים חדש ומתוך חזון לשילוב כלל המגזרים במפעל כפי שנעשה עד היום, גויסו נשים דרוזיות כשהמטרה היא לקלוט נשים נוספות כולל מהמגזר הצ'רקסי.

העובדות, מהכפר בית ג'אן, עובדות בעמדות כיול המוצרים ואחראיות על בדיקת דיוקם, עברו הכשרה בהתאם לדרישות העבודה ודרישות האיכות המונהגות במפעל. קבוצת הנשים עובדות מדי יום ומשתלבות עם שאר עובדי המפעל. בקפרו מציינים כי הפרויקט נחל הצלחה הדדית, ורואים זאת בעקבות הבקשות של נשים נוספות להצטרף לעבודה בחברה, וכאמור, ישנה כוונה להרחיב את הגיוסים.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה רק כ-32 אחוז מהנשים הדרוזיות משתלבות בשוק העבודה, מרביתן בתחומי החינוך וההוראה ולרוב בתוך הכפרים עצמם, זאת מטעמים תרבותיים ובשל הקושי התחבורתי. רפי בן יוסף מנכ"ל החברה מסביר כי כדי להקל על הנגישות, מופעלות הסעות מבית ג'אן למפעל: "מעבר לחובתנו, זוהי זכות גדולה עבורנו לספק משרות לכל תושבי הגליל. אנחנו דואגים להפעיל מערך הסעות המאפשר לעובדים להגיע לעבודה באופן ישיר וללא מאמץ, להקל על עליהם ובכך לעודד תעסוקה".

רפי בן יוסף, מנכ"ל קפרו מסביר כי העסקת הנשים היא חלק חיוני בתמיכה הכלכלית של החברה הדרוזית באזור: "חלק מהאני מאמין של קפרו הוא להתאים את המפעל כך שכל מגזר ומגדר יוכל לעבוד בו. מבחינה תרבותית אנחנו רואים שההצלחה של התכנית היא בכך שהגיוסים לקפרו נעשים בשיטת חבר מביא חבר או חברה מביאה חברה במקרה שלנו, מה שמבטיח לרוב התאמה והצלחה מרבית".

חברת קפרו הממוקמת בקיבוץ קדרים, הוקמה בשנת 1989 ומייצרת פלסים, לייזרים וציוד מדידה  לשוק המקצועי ול"עשה זאת בעצמך". החברה המצויה בצמיחה מזה 25 שנה וגאה להיות ספק תעסוקה ההולך וגדל לעובדים רבים מיישובי הגליל, יהודים ודרוזים במפעלה. הכלים של קפרו משווקים בישראל ובארצות הברית, מערב אירופה, המזרח ואוסטרליה.

דילוג לתוכן