fbpx

מתכוננים לחתונה: רוצים לדעת איך להיכנס לכושר ולהישאר רגועים?

חתונה היא דרך נהדרת להיכנס לכושר. העובדה שתאריך מסוים מסומן כמטרה על לוח השנה היא כבר התחלה טובה. סמנתה קלייטון, מנהלת  כושר וביצועי ספורט בחברת הרבלייף, מספקת מספר טיפים. 

665

מטרות ללא תאריך יעד, עלולות להרגיש לפעמים כמו חלום שלא ניתן להגשמה, כך שתאריך יעד הוא דרך מצוינת להגביר מוטיבציה, וכשמדובר בחתונה, המוטיבציה בדרך כלל גבוהה אפילו יותר. לפעמים קשה למצוא את המוטיבציה וההשראה להתחיל תכנית כושר חדשה, אבל עונת החתונות היא ללא ספק סיבה מושלמת להתחיל תכנית אימונים. 

האם אתם בעלי מוטיבציה או לחוצים?

אנשים שרוצים להוריד במשקל לפני אירוע נחלקים בדרך כלל לשתי קבוצות – בעלי המוטיבציה החיובית והלחוצים. בעוד שבעלי המוטיבציה מקבלים מהציפייה לאירוע את הדחיפה הקלה שהם זקוקים לה, כדי להתחיל תכנית כושר ותזונה ולהישאר מחויבים לה, הלחוצים פועלים בדרך אחרת – הם נואשים לנס שיקרה בן לילה.  ללחוצים אמנם יש הרבה מוטיבציה, אבל הם מתוחים מאוד ולרוב מציבים לעצמם מטרות לא ריאליות.

באופן מפתיע, רוב האנשים משתייכים לקטגוריית הלחוצים. אם נראה לכם שגם אתם חלק מהקבוצה הזו, אל תדאגו, אתם לא לבד. אתם בטח מרגישים לחץ גדול להיכנס לכושר ולהיראות מעולה לקראת היום הגדול. ובאמת, מי לא היה רוצה להיראות ולהרגיש הכי טוב שרק אפשר, כשכל העיניים נשואות אליו? מכיוון שאנחנו יודעים שאי אפשר לסמוך על ניסים שיתרחשו בן לילה ויפתרו לנו בעיות של דימוי גוף, עדיף לא להילחץ ולעבוד כמו שצריך כדי להגיע למטרה רגועים.

1

גישה יעילה ונטולת לחץ עקביות היא מילת המפתח

כדי להשיג את תוצאות הכושר הטובות ביותר, חייבים לפעול בעקביות. אם תתאמנו קשה מדי במשך מספר ימים, תיאלצו לעצור כדי לאפשר לגוף שלכם להתאושש, ובסופו של דבר לגוף שלכם ייקח יותר זמן להתרגל לשגרת האימונים החדשה. בצעו פעילות גופנית 30-60 דקות ביום, 4-5 ימים בשבוע והתאמנו ברמת עצימות שתשאיר לכם טעם לעוד ותאפשר לכם להתחייב לאימון גם למחרת. זכרו, אפילו ספורטאים מקצועיים צריכים להתאושש מדי פעם. תנו לגוף מספיק זמן לנוח בין אימונים קשים.

קשה באימונים, קל בקרב

אל תבצעו סוג אחד של פעילות גופנית בעצימות קבועה וזמן קבוע. הקפידו לשנות את סוג האימון ולשחק עם העצימות ומשך הפעילות. במקום ללכת בנחת על ההליכון עם מגזין כלות ביד, שנו את המהירות ורמת הקושי במהלך האימון, כדי לשרוף קלוריות מיותרות. קשה? דמיינו את עצמכם לובשים את בגדי החתונה ונראים נפלא. זכרו גם שעבודה קשה עכשיו, תעזור לכם להיות בכושר בחתונה ולהבטיח שלא תקרסו על הרחבה אחרי 3 ריקודים.

הרימו משקולות

אימוני כוח הם אימונים מצוינים לשריפת קלוריות וחיזוק השרירים. נסו להרים משקולות או לבצע תרגילים כנגד משקל הגוף 3 ימים בשבוע. אם אין לכם מספיק זמן פנוי, בצעו תרגילים כמו לאנג'ים או סקווטים, כדי לעבוד על שרירי העכוז. שרירי העכוז הם קבוצת שרירים גדולה, כך שעבודה עליהם בעצימת גבוהה, תעזור לכם לשרוף יותר קלוריות.

נסו יוגה

חתונות הן עניין מלחיץ, אנחנו יודעים, ופעילות גופנית עלולה לגרום למאמץ נוסף על הגוף שלכם. לכן כדאי להקדיש מעט זמן גם להרגעת הנפש. הקדישו לפחות יום אחד בשבוע לפעילות גופנית, שמשלבת הירגעות, כמו מתיחות פשוטות, נשימות ויוגה.

אל תשכחו לישון

שימו לב לשינה וודאו שהגוף מקבל מנוחה מספקת. השינה היא הזמן בו הגוף מתאים את עצמו לדרישות המתגברות שלנו. אם אתם מתאמנים יותר ומגבירים  את עצימות האימונים שלכם, ודאו שאתם נחים וישנים מספיק, כדי לאפשר לגוף להתאושש ולהגיע לתוצאות הרצויות.

הקפידו על תזונה מאוזנת

זה לא הזמן להיכנס לדיאטות מטורפות, במיוחד אם אתם מגבירים את כמות האימונים שלכם ורמת העצימות שלהם. הגוף שלכם זקוק לאנרגיה כדי לתפקד, ואתם זקוקים לתזונה מאוזנת ואיכותית, כדי לראות תוצאות משגרת האימונים שלכם. כל שינוי קיצוני של הדיאטה שלכם הוא לא בריא. רוצים לעבור לתזונה בריאה יותר? מעולה! לפני הכל, היו מודעים לכמויות שאתם אוכלים והתמקדו באכילת הרבה ירקות ופירות טריים. בעזרת שינויים קטנים, תוכלו להגיע לשינוי גדול בגוף שלכם ולשמור עליו לאורך זמן. – מזל טוב.

דילוג לתוכן