fbpx

צו פיוס: הופסקה השביתה בממלכתי ב' בצפת – שוחט התערב והושגה פשרה עם ההורים

לאחר שלושה ימים של השבתת הלימודים בכיתות ג' ושיבושים במספר כיתות ורגע לפני הכוונה להמיר את השביתה גם בימים הקרובים, חזרו בהם, הנהגת ההורים בבית ספר ממלכתי ב' והלימודים יחזרו למסלולם כבר היום (חמישי).

כזכור בממלכתי ב' הושבתו הלימודים בכיתות ג' ואף בכיתות נוספות עקב התנגדות משרד החינוך לאפשר פתיחת כיתה נוספת על ה-2 הקיימות. בתחילת המאבק  התלוננו ההורים, כי הילדים סובלים מצפיפות בכיתות,אפרת גל, יו"ר הנהגת ההורים אף הוסיפה כי בכיתה ג' – 34 תלמידים – 33 תלמידים. שלמעשה חסרים 2 תלמידים לפתיחת כיתה נוספת.  

במשרד החינוך, עומדים בסירובם בפתיחת כיתה נוספת בניגוד לנהלים על חשבון משלם המיסיםממשרד החינוך נמסר: "בכיתה ג' רשומים 65 תלמידים המזכים את ביה"ס ב-2 כיתות בלבד. בכיתה ג' 1 ילמדו 32 תלמידים. בכיתה ג' 2 ילמדו 33 תלמידים. מדד גודל כיתה על פי רפורמת הכתה הקטנה בביה"ס נקבע ל-34 תלמידים ובפועל לומדים פחות תלמידים בכל אחת מהכיתות. לרשות ביה"ס 62 שעות רוחב ובנוסף ביה"ס תוגבר ע"י המחוז ב-12 שעות נוספות לצרכי ביה"ס ועוד 6 שעות. מנהל ביה"ס אורן גומפל, הונחה לבצע פיצולים מקסימאליים. לכיתה זו על פי דווח מנהל ביה"ס ומפקחת ביה"ס בוצע פיצול מיטבי'".

בהתערבות ראש העיר אילן שוחט הושגה פשרה בין הנהגת ההורים ומשרד החינוך בניהולה של מנהלת המחוז, ד'ר אורנה שמחון. אומנם ההורים לא קיבלו כיתה נוספת כפי שדרשו, אך מרבית הזמן התלמידים יהיו ב-3 קבוצות כשהעיריה לוקחת על עצמה את שאר ההשלמות. 

 

דילוג לתוכן