fbpx

מנהל "זיו" בצפת והרמטכ"ל רצו בצוותא במירוץ לזכרם של בני העדה הדרוזית

היום (שישי) התקיים מירוץ ״בשביל הבנים״ לזכרם של בני העדה הדרוזית שנפלו במערכות ישראל, בהשתתפות ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט וראש מנהל אוכלוסיות, אלוף-משנה וג׳די סרחאן.
במירוץ שנערך בשביל הבנים בין צומת גולני לקבר יתרו ביער לביא-קק"ל השתתף גם ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת. זרקא אל"מ במילואים ליווה את הרמטכ"ל בסיור שעשו השניים בקבר יתרו.
מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: "זו הזדמנות להביע הערכה והוקרה על התרומה שלכם למדינה. 82 אחוז מבני העדה הדרוזית מתגייסים לצה״ל, ואני כרמטכ״ל שואף להעלות את אחוזי הגיוס. הדבר החשוב ביותר זה האנשים, המחויבות של האנשים ומחויבות הציבור לצבא. אני מצדיע לכם על התרומה האדירה למדינה".

כ-15 אלף איש, ביניהם שרת המשפטים ח"כ אילת שקד, שר התקשורת איוב קרא, שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השיח מוואקף טריף, משפחות שכולות, מפקדים, אישי ציבור, חיילים, בני נוער, ילדים ואזרחים מכל רחבי הארץ, השתתפו  באירוע ספורטיבי מרכזי של עמותת 'בשביל הבנים הדרוזים', להנצחת זכרם של מאות הלוחמים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל.

האירוע הספורטיבי כלל מספר מסלולים: ריצה ל-15 ו-10 קילומטר, רכיבה ל-30- ו-18 קילומטר וצעידה ל-5 קילומטר.
יו"ר קק"ל דניאל עטר שהשתתף באירוע ציין בו את ברית הדמים שכרתה העדה הדרוזית עם מדינת ישראל. "היום אנחנו בנבי שועייב חוגגים ומקדשים את ברית החיים המשותפים שלנו כאן. שביל הבנים לא יהיה רק אנדרטה, אלא זירה לפעילויות משותפות, להעמקת הקשרים, לחיזוק ההיכרות ולבנייה של מרקם חיים משותף", אמר עטר, "לאורך השנים הרבנו בדיבורים על הברית המקודשת הזאת והגיע העת לגבות אותה במעשים: בהחלטה חד-משמעית של ממשלת ישראל לעגן את הברית הזאת בחוק – בהשוואת תקציבים, בהקצאת קרקעות ובעוד היבטים".

יו"ר קק"ל הוסיף וציין את חלקה של קרן קימת לישראל בפיתוח שביל הבנים. "הפעילות של קק"ל כללה הכשרת השביל, בניית מצפורים, בניית אתרי הנצחה לנופלים – בפיתוח קבר יתרו ובבניית יד לבנים הדרוזים בדליית אל כרמל. נעמוד לצד העדה גם בהמשך, גם במאבקים ובבעיות של היום יום, ולא רק בטקסים".

שרת המשפטים ח"כ אילת שקד: "ב 1956 הגיעו ראשי העדה להנהגה הישראלית וביקשו להפעיל את חוק הגיוס וגיוס חובה גם על הדרוזים. היום מעל 80% מבני העדה הדרוזית מתגייסים, יותר מאחוז היהודים. כל אחד מאיתנו שהיה בצבא קשור בקשר בלתי ניתן לניתוק עם העדה ועם בניה."
שכיב שנאן, אביו של כמיל שאנן, שנפל בפיגוע בהר הבית השנה: "מי ייתן ולא נרגיש יותר מקופחים במדינה. מי ייתן ויפסיקו להרוס את בתינו במקום להרוס את בתי המחבלים. אני ישראלי וגאה בזה".

דילוג לתוכן