fbpx

הלוחם פגש את מי שהצילה את חייו לפני 13 שנה

מפגש מרגש נערך לפני מספר ימים במהלך טקס ציון 20 שנה להקמת מרפ״א צפון ו-69 שנה להקמת בית הבראה 3. בטקס התקיימו מפגשים מרגשים בין אנשים ששירתו בו לבין מטופלים כשבלט מעל כולם מפגש מיוחד ומרגש בין מפקדת רפואה בזרוע היבשה, סא״ל ד״ר לנה קורן, לבין רנ״ג (במיל׳) בועז פורת מכרמיאל. 
פורת פגש את ד״ר קורן בפעם האחרונה לפני כ- 13 שנים כאשר הצילה את חייו – לאחר שנפגע אנושות בפעילות מבצעית. בשנת 2004  בעת ששירת כלוחם בגדוד הנדסה בחטמ״ר 300 שבאוגדה 91. הוקפץ פורת לפעילות מבצעית בגבול לבנון, שכללה נטרול שדה מוקשים על הגבול. פורת ירד לשטח ובאמצע פעילותו הושלך עליו ועל חברו לגדוד נ״ט עם חומר נפץ.
הנ״ט פגע בהם ישירות וגרם לחברו לאבד את חייו ולבועז להיפצע קשות. בועז סבל מפגיעה שהרסה חצי מפניו ומחלק גופו השמאלי וכללה שיקום ממושך וניתוחים כירורגים רבים. סא״ל ד״ר לנה קורן זוכרת את המאורע כיוצא דופן. באותה תקופה היא שירתה כקצינת רפואה בחטיבתו של בועז והוזעקה לשטח עם הפגיעה הקשה. ד״ר קורן הגיעה לזירת האירוע ורצה ביחד עם המ״פ אל שדה המוקשים להציל את חייו של החייל. היא הגיעה אליו ונתנה לו טיפול מציל חיים. לאחר מכן, ליוותה אותו לטיפול נמרץ עד להעברתו לשיקום במרפאה אזורית צפון.
כיום, 13 שנים אחרי, פורת שב לשרת בהתנדבות בצה״ל כקצין צמ״ה פיקודי בהנדסה בפיקוד צפון. הוא הקים משפחה עם שישה ילדים ועובד בתחום איכות הסביבה בעיריית כרמיאל באזרחות. במעמד טקס ציון 20 שנה למרפ״א צפון חלק בועז את סיפורו האישי והודה לד״ר קורן על כך שהצילה את חייו ולאנשים שסייעו לו להשתקם. קצין רפואה ראשי תא״ל ד״ר טריף בדר העניק לו במעמד הטקס תעודת הערכה על סיפורו האישי ושירותו בצה״ל.
עוד נטלו חלק באירוע, רמ״ח שירותי הבריאות ומפקד מפקדת שירותי רפואה, אל״מ פרופסור אלון גלזברג, מפקד מרפאה אזורית צפון, סא״ל ד״ר אילון רז וקצינים בכירים. הטקס סימל 20 שנות רפואה בצפון ואת הטיפול הרפואי המסור שנעשה בו לאורך השנים.  

 
תא״ל ד״ר טריף בדר, אמר בטקס: ״מדובר בעשייה של רבים. אני מודה לך, מפקד המרפאה האזורית, ולאנשיך על הערב הזה.  המאפיין של המקום הזה הוא הביתיות. המרפאה האזורית היא הרבה מעבר לבסיס צבאי, היא גם בית למשרתיה".
מפקד המרפ״א, סא״ל ד״ר אילון רז, היה אמון על האירוע והזמין לטקס חיילים ורופאים ששירתו במרפ״א במהלך השנים והם בעלי קשר מיוחד למקום. ״לפני שלוש שנים נפלה בידי הזכות הגדולה לקבל את הפיקוד והאחריות על היחידה. לפני כשנה יצאנו למסע והתחלנו לחקור את עברה של היחידה, היעד המצופה היה הערב הזה. ערב שבו חוגגים שני עשורים וכמעט 70 שנה לסיירת שיקום עילאית וליחידה מקצועית ואיכותית״ אמר מפקד המרפ״א סא״ל ד״ר אילון רז. 
דילוג לתוכן