fbpx

תופעת הליצנים: המשטרה קוראת שלא לקחת את החוק לידיים ולפגוע בהם

תופעת בני הנוער המתחפשים לליצנים ומפחידים עוברי אורח בהשראת סרט האימה הקופתי "זה" עדיין לא דעכה והמשטרה מנסה למצוא דרכים יצירתיים על מנת למגר את התופעה שצברה לאחרונה תאוצה.

במהלך החג המשטרה טיפלה במספר מקרים, בחלקם היו מעורבים קטינים, שעטו מסיכות ויצאו להבהיל עוברי אורח במקומות ציבוריים ברחבי הארץ. בין היתר, בצפת עוכבו לחקירה שני נערים בני 12 ו־15, אשר הפחידו עוברי אורח בצפת. בהודעה שהפיצה עיריית צפת לתושביה נמסר כי הנערים עוכבו לחקירה וכי נפתחו נגדם תיקים פליליים במשטרה. "עיריית צפת קוראת להורים להגביר ערנות בקרב פעילות ילדיהם ומדגישה שתפעל עם המשטרה באפס סובלנות, ביד קשה ובפתיחת כתבי אישום כנגד כל מי שישתף פעולה במעשים אלו", נכתב בהודעת העירייה.  כשברשותם אגרופן ואולר, אותם נשאו לטענתם כאמצעי הגנה עצמית נגד תקיפות של אנשים המחופשים לליצנים.

במשטרה קוראים להורים לוודא כי ילדיהם לא נוטלים חלק בתופעה, העשויה לסבך אותם בפלילים. חל איסור מוחלט לקחת את החוק לידיים ולפגוע בעוטי המסיכות: על אזרחים הנתקלים בהם מוטלת החובה להתרחק מהמקום ולדווח בהקדם האפשרי למוקד 100. משטרת ישראל תמשיך לפעול כדי למנוע פגיעה בציבור, הטרדתו ושיבוש שגרת חייו.

דילוג לתוכן