מה נחשב לשחיטה כשרה?

הקדוש ברוך הוא התיר לנו לאכול בשר. אך הוא לא התיר לנו לאכול כל סוג של בשר. לא כל חיה ולא כל בהמה נחשבים כשרים למאכל. מעבר לכך, כדי לאכול בשר, אנחנו חייבים לשחוט קודם כל את בעל החיים בצורה כשרה על פי כל כללי ההלכה. אחר כך יש להעביר את בעל החיים סדרה של בדיקות כדי לוודא כי אכן מדובר בבעל חיים כשר וראוי למאכל. השחיטה הכשרה היא שחיטה שאנחנו קבלנו הלכה למשה מסיני ועל פי זה נהוג ומקובל לבצע את השחיטה ורק כך היא נחשבת כשחיטה כשרה.

אדם שרוצה לבצע שחיטה, אדם שרואה את עצמו כשיר להתמודד מול הדבר הזה שבהחלט דורש כוחות נפש לא תמיד פשוטים, עליו ללמוד היטב את הנושא, עליו להכיר את כל הכלים ואת כל הציוד הנועד לשם כך והוא גם חייב להיות ירא שמים שיקפיד על קלה כבחמורה בלי לעגל פינות ובלי לוותר על כל ההידורים הנדרשים.

שחיטה כשרה היא שחיטה על פי ההלכה

אם שאלנו מהי שחיטה כשרה? אז דבר ראשון יש לנו את ההלכה. אם השחיטה נעשית על פי ההלכה, אם היא מתבצעת בצורה נכונה הרי שהיא אכן נחשבת ככזו שעונה על ההגדרה והבשר יהיה מותר באכילה. עם זאת, חשוב לדעת כי שחיטה כשרה היא לא רק שבלונה אחת וסוג אחד של שחיטה. כי השחיטה הכשרה מחולקת על פי המנהגים של הקהילות השונות, יש בה את ההידורים השונים, את הדגשים השונים ואת החומרות שייחודיות לכל קהילה בפני עצמה.

על כן, אפשר לומר כי לא כל שחיטה נחשבת כשרה לכל אחד, למרות שזה אולי לא לגמרי מדויק. כי מה שכשר זה באמת כשר. עם זאת אנחנו יודעים שלא כולם סומכים על אותן הכשרויות וכל קהילה רוצה לצרוך את הבשר שעונה על הקריטריונים ועל הקפידות והחומרות שהיא נוהגת.

לכן, חשוב לציין. כשבאים ללמוד הלכות שחיטה, יש לברר האם צורת הלימוד והקורס שאתם עומדים ללמוד אכן עונה על הדרישות של הקהילה שלכם ואשר אותה אתם רוצים לייצג. ברגע שאתם רוצים לעבוד כשוחטים מטעם בד"צ ספציפי, אתם פשוט צריכים לוודא מולם לפני הכול, האם צורת הלימוד בקורס הספציפי אותו אתם עומדים לקחת אכן יענה על הדרישות של אותו בד"צ.

מקבלים את כל ארגז הכלים

כשאתם מחליטים ללכת על קורס שחיטה מסוים, אתם צריכים לוודא כי משם תצאו עם כל מה שאתם אמורים לדעת בלי שיהיה עליכם ללכת להשלים קורסים נוספים, ללמוד עוד דברים או לעבור שוב שימוש במקומות נוספים. חשוב לבחור בקורס שם מקבלים את ארגז הכלים המלא.

 קורס שחיטה איכותי שאכן מעניק את כל מה שצריך מבחינת ידע הלכתי, טכני ומעשי הוא הקורס שאתם מחפשים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן