חמשת הכללים לעיצוב נכון של חללים

מי לא רוצה שהבית שלו יהיה נעים ויפה כשהוא מבלה בו או מזמין אורחים? רבים מאיתנו מסתכלים על עיצובים שקיימים בקטלוגים ובחנויות הרהיטים ואנו רוצים ליצור את היופי המעוצב הזה גם בבית. במאמר הבא תקבלו חמישה כללים פשוטים שיסייעו לכם ביצירת עיצוב מרהיב בסלון או בכל חדר בבית. 

כלל מספר 1 – הגדרת הפונקציונאליות 

אחד הדברים הכי חשובים בעיצוב של חללים הוא קודם כל ההגדרה הפונקציונאלית של אותו חלל. אנשים רבים לא מבינים למה חללים מסוימים בבית הופכים להיות חללים עם המון בלאגן שיש בהם הכל מהכל. הסיבה לכך היא חוסר בהגדרה פונקציונאלית לאותו מרחב. יש להבין כי לכל חלל בתוך הבית צריך להיות מטרה וכאשר מגדירים את המטרה בצורה נכונה הרבה יותר קל לעצב את המקום בצורה נוחה, מותאמת ויפה. 

אם ניקח לדוגמה חדר משחקים, האם חדר זה הוא גם חדר שינה? במידה ומדובר על חדר משחקים בלבד אנו נדאג שיהיה בו שטיח נעים למשחק ואזורי אחסון מותאמים למשחקים. במידה ומדובר גם בחדר שינה הרי שיש לחלק את החדר בצורה מותאמת לכך וליצור אזור שהוא לשינה בלבד ואזור שהוא למשחקים. כשהפונקציונאליות מוגדרת, הסדר והעיצוב נשמרים. 

כלל מספר 2 – בחירת סגנון העיצוב 

כיום בישראל ובעולם יש שלוש סגנונות עיצוב פופולאריים: העיצוב הכפרי, העיצוב המודרני והבוהו שיק. לפני אתם רצים לרכוש רהיטים מעוצבים, כדאי לעצור לרגע ולבחור את סגנון העיצוב המועדף עליכם. אם אינכם מכירים את מראה העיצובים, רצוי לעיין במגוון קטלוגים על מנת לראות למה אתם יותר נמשכים. לכל סגנון עיצוב יש את המוטיבים ששייכים לו וכשאתם יודעים מהם, אתם לא רוכשים סתם פריטים, אלא כאלו שמתאימים לסגנון. 

כלל מספר 3 – בחירת סקלת צבעים

לאחר שאתם כבר מבינים את הפונקציונאליות של החלל ואתם כבר יודעים מהו הסגנון העיצובי שאתם מעוניינים בו, זה הזמן לבחור סקלת צבעים. בדרך כלל מדובר בשני צבעים ניטרליים וצבע אחד או שניים שמקפיצים ויוצרים הרמוניה. שילוב של מספר טונים של אותו גוון, יכולים להעניק לעיצוב נפח ועניין. 

כלל מספר 4 – מדידות 

לפני שאתם ניגשים לעיצוב החלל, יש לבצע מדידות מדויקות של החללים השונים. המדידות יסייעו לכם ברכישה של רהיטים בגודל הנכון והרצוי לחלל. בדרך הזו לא תרכשו רהיטים קטנים מידי או גדולים מידי וזהו חלק חשוב בעיצוב של חללים. 

כלל מספר 5 – טקסטורות

כשאתם רוכשים פריטים מעוצבים, אם אתם רוצים להכניס לחלל יותר עניין והרמוניה, כדאי לכם לחשוב על הטקסטורות השונות שיהיו בו. זה יכול להיות רהיט עשוי עץ עם טקסטורה יותר מחוספסת או דווקא ריהוט חלק ומבריק עם לכה. זו יכול להיות ספה מבד כותנה או בד קורדרוי שיש לו טקסטורה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן