האם מלחמת לבנון השלישית קרובה מתמיד? הנפילות בהר מירון החזירו את תושבי האזור ל- 2006

אירועי השבת האחרונה החזירו את תושבי מירון צפת והאזור לקיץ 2006 כשהקטיושות הראשונות נפלו בהר מירון וכשעה לאחר מכן בצפת, מה שהביא לפתיחתה הרשמית של מלחמת לבנון השנייה. תושבי האזור שחוו את מלחמת לבנון השנייה חשים שהם קרובים יותר מתמיד למלחמת לבנון השלישית.

צילום: מסך מסרטון שחיזבאללה הפיץ.

הטילים שנפלו בהר מירון בשבת בבוקר פגעו בבסיס הבקרה האווירית (יאב"א) ולפי דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי לא ניו נפגעים בתקיפה זו. "המתקן עובד למרות הפגיעה – אנחנו מתחקרים את האירוע כדי ללמוד, להשתפר ולחזק את מערך ההגנה במרחב", אמר הגרי. הוא הוסיף כי צה"ל הגיב בתקיפת נכסים משמעותיים של חיזבאללה, וחיסל שבעה מפעיליו בגבול. "הפגיעות שלנו פוגעות בכוח רדואן ומביאות להרחקתו מהגבול", אמר הגרי. "אנחנו נמשיך לפעול כדי להביא למציאות אחרת בצפון. יש לנו אתגר בצפון ואנחנו נכונים לו. לקחנו מחיזבאללה יכולות שבנה שנים כדי לפגוע בעליונות האווירית שלנו. המטוסים נעים בעליונות מלאה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי: "יש לנו אחריות וחובה להחזיר את תושבי הצפון בביטחון, לא מתוך כורח, בביטחון לבתים. זה יגיע או על ידי זה שהלחץ שאנחנו מפעילים עכשיו הולך ועולה ויעשה את העבודה ונייצר מציאות אחרת לגמרי, או שנגיע לעוד מלחמה. נעשה אותה בהצטיינות, ולמרות שאנחנו אחרי לחימה ארוכה כבר ואתגרים בהרבה זירות, אנחנו נדע לעשות את זה מצוין. כדי להגיע למטרות המלחמה יש לנו עוד דרך ארוכה ולכן הדבר הזה ייקח זמן".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן