fbpx

המדריך המלא לבחירת משקפות שחייה

הקיץ  כבר מוגרש ואתם בטח כבר טובלים בים או בבריכה, אך האם הסתדרתם כבר על משקפת שחייה טובה? ללא ספק משקפת שחייה היא פריט שימושי למי ששוחה באופן מקצועי אך גם חובבי שחייה רוכשים לא פוסחים על רכישת משקפת כדי ליהנות משחייה הן בבריכת השחייה והן בים. המטרה של משקפת שחייה היא לאפשר לשוחה לשחות באופן חופשי.

הסוגים הקיימים של משקפות שחייה 

רצוי לרכוש משקפות שהן האפקטיביות ביותר לכל סוג של שחייה, למיקום שלה, לצורך המקצועי ולגילו של השוחה, כדי שהשחייה תהיה מושלמת. 

כאשר מדובר באימוני שחייה, המגמה היא להקפיד על מבנה העדשה ולבחור את הגוון הנכון של העדשה. אם האימונים מתקיימים בבריכה מקורה, עדיף לרכוש משקפות שחייה בעלות עדשות בהירות שמעניקות לשחיין שדה ראייה צלול ונקי וכך הוא רואה כל מה שקורה סביבו. לעומת זאת אם מדובר באימונים שמתקיימים בים הפתוח או בבריכת שחייה שהיא אינה מקורה, ההמלצה היא לרכוש משקפות בעלות עדשות כהות כיוון שהן מסוגלות לבצע סינון של האור. כך השחיין מסוגל להבין באיזה עומק הוא נמצא וגם לסבול פחות מהסנוור של השמש. 

מעבר לכך, יש לדאוג שרוכשים משקפת שקיים בה ציפוי מגן שמונע את היווצרותם של אדים אשר אינם מאפשרים לשחיין לראות כל מה שקורה סביבו. כדאי שהמשקפת תהיה עשויה מחומר קשיח ומעליו ציפוי מחומר דמוי ג'ל שהוא אלסטי, מותאם לתווי הפנים הספציפיים של השוחה וגם מעניק תמיכה רחבה. 

אם מטרת המשקפת היא לשימוש בתחרויות שחייה, העדיפות היא לדגמים שבהם יש אפשרות לראייה רחבה של 180 מעלות. מעבר לכך יש חשיבות עצומה לעובדה שהמים לא יחלחלו פנימה לעיניים כיוון שמצב זה עלול להפריע מאד לראייה ולמסוגלות הפיזית של השחיין. 

מי ששוחה במים פתוחים, חייב לקנות משקפות שחייה שהן עמידות לנתוני האקלים ומאפשרות לשחיין גם לקפוץ למים ללא שינוי במיקומן על הפנים. לכן רוכשים למטרה זו, משקפות איכותיות בעלות עדשה רחבה שמאפשרות לראות שטח גדול הן של המים והן של שחיינים סביבם. אם ההתמקדות היא בשחייה למרחקים ארוכים, יש לדאוג שתהיה זו משקפת בעלת עדשות כהות, הכוללת הגנה מפני קרני UV לסינון עוצמתו של האור הבוהק של השמש וגם שיהיה בה ציפוי מגן למניעת הצטברות של אדים על העדשות. 

איך בוחרים משקפת טובה 

לאור ההיצע הגדול של משקפות כדאי לבחון בעת הקנייה כמה נקודות שהן אקוטיות:

יש משקפות העשויות מחומרים כמו סיליקון או פלסטיק. ההעדפה היא לרכוש מוצר העשוי מסיליקון כיוון שהוא נעים מאד במגע עם האור, זהו חומר גמיש, הוא עמיד הן למים והן לכימיקלים הקיימים במי הבריכה ולכן השחיין ייהנה מהשימוש בו במשך תקופה ארוכה והוא לא ייקרע. זוהי אופציה הרבה יותר טובה ממשקפת העשויה מפלסטיק, כיוון שהיא נשברת בקלות ותוך פרק זמן קצר. 

קשת המחירים של המשקפות היא מאד רחבה ולא תמיד המחיר מעיד על הטיב. קיימת חשיבות לקנייה של משקפות באיכות גבוהה כדי ליהנות מהן לאורך זמן. טווח המחירים נע בין עשרות שקלים ועד כ – 270 ₪ וכולל הרבה מאד אפשרויות של דגמים שבהם העדשות מולחמות לשאר חלקי פריט זה. הן מיוצרות במפעלים מובילים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ולכן הן לא מתפרקות בקלות. 

צבעי העדשות משפיעים על ביצועי המשקפת ולכן יש לרכוש משקפת על פי המטרה והרגלי השחייה של השחיין שרוכש אותה. ברוב המקרים עדיף לקנות משקפת בעלת עדשות בהירות כדי ששדה הראייה יהיה רחב ככל האפשר ולהקפיד על כך שיהיה חומר המונע היווצרות של אדים על העדשות במהלך השחייה. וזאת לעומת עדשה כהה שעלול ליצור בעייתיות בראייה מתחת לפני המים. 

בעת הבחירה יש לוודא שקיימת התאמה מקסימלית של המשקפת למבנה הפנים, אם הן עגולות, ארוכות והיא אינה יוצרת וואקום. 

שמירה על המשקפת בצורה הכי טובה

כדי ליהנות מהמשקפת לאורך זמן, חשוב לבצע כמה פעולות:

* לשטוף אותה במים פושרים, מיד לאחר היציאה מהבריכה, וכך היא תהיה ללא שאריות כלור.

* מאפשרים למשקפת להתייבש באופן טבעי מחוץ לקופסה, כדי שלא יוצר עובש ורק כשהיא יבשה להניח אותה בקופסה.

* אם העדשות אינן שקופות לחלוטין, רצוי לנקות אותן באמצעות מגבון לח.

משקפות שחייה הן פריט חשוב לכל שחיין ולכן חשוב לנהוג על פי הכללים, כדי ליהנות מהמוצר האיכותי לזמן רב. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן