כל מה שצריך לדעת על מערכת סולארית ביתית

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים ותעשיות נהיו מודעים לנזקים הסביבתיים הנגרמים לכדור הארץ. בעקבות כך אנשים מנסים לפתח פתרונות שונים שיעזרו גם לאנשים פרטיים לפעול למען הסביבה ולצמצם את הנזק שהם עושים. אחד מהפתרונות שהפכו לפופולריים בשנים האחרונות הוא מערכת סולארית ביתית. מערכת זו שמתבססת על השמש כמקור אנרגיה, מציעה יתרונות רבים. במאמר זה נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על המערכת הזו, כך שתוכלו להחליט האם היא מתאימה לבית שלכם.

כיצד מערכת סולארית ביתית פועלת?

מערכת סולארית ביתית פועלת כמו מערכות סולאריות גדולות ותעשייתיות. היא מורכבת משלושה מרכיבים עיקריים: פאנלים סולאריים, ממיר (אינוורטר) ומד נטו. פאנלים סולאריים לבית, שהם לוחות סולאריים מיוחדים שמותקנים בדרך כלל על הגג של הבית או הבניין, למעשה לוכדים את אור השמש וממירים אותו לחשמל. לאחר מכן, האינוורטר ממיר את החשמל לזרם שניתן להשתמש בו לצורך הפעלת מכשירים שונים בבית. כל עודף חשמל שנשאר יכול להיות מוחזר לרשת באמצעות מד מדידת נטו, שמאפשר לכם להרוויח כסף מחברת החשמל על חשמל שנותר ללא שימוש- ואתם יכולים להעביר אותו לאחרים.

איזה סוגי פאנלים סולאריים ישנם?

ישנם שני סוגים עיקריים של פאנלים סולאריים שמשמשים במערכות מגורים: פאנלים חד גבישיים ופולי גבישיים. הלוחות החד גבישיים עשויים מסיליקון מיוחד שלו יש יעילות גבוהה במיוחד. הסוג השני עשוי ממספר גבישי סיליקון והיתרון שלו הוא שהוא חסכוני יותר. הבחירה בין השניים תלויה בתקציב שלכם, שטח פנוי להתקנה וצרכים נקודתיים אחרים.

מה הגודל והתפוקה של מערכות סולאריות לבית?

אתם בטח תוהים מה הגודל של הדבר הזה והאם זה בכלל משתלם לבצע התקנת מערכת סולארית בבית שלכם? אז קודם כל, מבחינת גודל, הוא יכול להיקבע בהתאם לצריכת האנרגיה שלכם וכמות אור השמש שזמינה באזור המגורים שלכם. מתקין מערכות סולאריות מקצועי יידע להעריך את כל הגורמים הללו ולתכנן מערכת בהתאם.

מבחינת תפוקה- דבר זה נמדד בקוט"ש. בממוצע, מערכת של קילוואט אחד יכולה לייצר בסביבות 1,500 קוט"ש בשנה, אבל זה יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו תנאי אקלים, הצללה ועוד.

כמה זה עולה?

התקנת מערכת סולארית בבית שלכם יכולה להיות השקעה משמעותית, אך בסופו של דבר זה יכול להיות משתלם במיוחד. גם בגלל שאתם צריכים לשלם פחות חשבונות על צריכת חשמל מחברת החשמל, וגם כי אתם יכולים לקבל כסף מחברת החשמל על העודפים שלכם. 

תחזוקה ותוחלת חיים של לוחות סולאריים בבית

פאנלים סולאריים עוצבו להיות עמידים במיוחד והם דורשים תחזוקה מינימלית ביותר. מומלץ לנקות אותם באופן קבוע כדי להסיר פסולת ואבק שהצטבר עליהם וזאת כדי למקסם את הפעילות שלהם. תוחלת החיים הממוצעת של לוחות סולאריים היא בין 25 עד 30 שנה, וזה מכובד ביותר. חשוב לבצע בדיקות שגרתיות כדי לבדוק שהמערכת שלכם תקינה ולא צריכה שיוחלפו בה חלקים שונים.

מה הם היתרונות של מערכת סולארית ביתית?

אם תחליטו להתקין מערכת סולארית בבית שלכם, אתם עושים המון טוב גם לסביבה שלכם וגם לכם. מעבר לאנרגיה סולארית יכול להפחית באופן משמעותי את טביעת הרגל הפחמנית שלכם. אנרגיה סולארית היא מקור נקי, חינמי ומתחדש- ואם אתם מפיקים חשמל באמצעותה אתם תורמים למאמץ העולמי להילחם בשינויי האקלים.

יתרון נוסף הוא החיסכון הכלכלי בחשבונות החשמל וזה שאתם לא צריכים להיות תלויים בחברה חיצונית כדי לענות על הצרכים שלכם. זאת בחירה נבונה גם לכיס וגם לתחושת העצמאות!


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן