מרגש: שליו ביטון הלוחם הפצוע מצפת מעודד גם פצועים אחרים – ביקר בתערוכה בשיבא ופירגן ליצירותיו של נכה צה"ל

המסע הארוך של שליו ביטון בן ה-21 הלוחם מצפת להחלמה ממשיך לעורר השראה לטובה למאושפזים אחרים וגם לסובבים אותו. כזכור שליו נפצע קשה כתוצאה מירי נ"ט בגבול רצועת עזה במהלך שומר חומות לפני כשבעה חודשים ומאז הוא מאשופז באגף השיקום של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

הוריו רויטל ויגאל מלווים אותו מאז היום הארור ההוא בו איבד גם את חברו, סמ"ר עומר חביב הוא זוכה לביקורים ולהתעניינות רבה של חבריו לגדוד בחטיבת הנחל 931 ומתושבי צפת. לא הרחק ממיטתו של שלויו מאושפז, חיים ינקו (68) מפתח תקווה נכה צה"ל קצין קטוע רגל. למרות פער הגילאים הגדול בין השניים, הם מצאו נושא משותף, אהבתם לכדורגל ואת אהדתם לאותה קבוצה – מחזיקת גביע המדינה, מכבי תל אביב.

שליו הוזמן ע"י חיים ינקו לבקר בתערוכה מיניאטורות שנפתחה בכותלי אגף השיקום שם מוצגות יצירותיו של ינקו. שליו אף התרשם ממוצג מחווה למיץ' גולדהאר הבעלים של קבוצת מכבי תל אביב. אהבתו הגדולה של חיים ינקו הינה בניית מיניאטורות. ד"ר ארן ברזל מנהל המחלקה, הבחין ביצירה ובתשוקה של ינקו לאמנות והציע לו להרים תערוכה בשיבא. התערוכה זוכה להצלחה. באגף השיקום מציינים כי חשוב להם לתמוך ולעודד את המטופלים ליצירה ומצב רוח טוב. "אנחנו רואים שזה עוזר להם בתהליך השיקום והחזרה לשגרה", אומרים באגף ומזמינים את כולם לבוא ולהציץ במסדרון בבית החולים השיקומי בשיבא, ביצירות המקסימות והמושקעות של חיים ינקו. מאמצים כאלה מתאפשרים בזכות הרגישות והנכונות של הצוות בשטח. חיים ינקו ורעייתו ריקי ביקשו למסור תודות מיוחדות לאביטל מזכירתו של פרופ' ישראל דודקביץ', מנהל האגף לרפואה שיקומית בבי"ח השיקומי המשולב בשיבא, וכמובן לפרופ' דודקביץ עצמו על התמיכה.

כעת חיים ינקו ושליו ביטון עוברים תהליך שיקומי ושניהם יחדיו מייחלים להחלמה הירה לא לפני שהם מודים לצוותים הרפואים במקום על עבודתם הנאמנה, המקצועית והמסורה

גילוי נאות: חיים ינקו הוא אחיו של מכין הכתבה – מאיר ינקו העיתונאי מהגליל העליון.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן