מתי בצפת? נחנכה תחנה מרכזית מקורה ומפוארת בעפולה

בשבוע שעבר עסקו כלי התקשורת במצבה העגום של התחנה המרכזית בתל אביב ובצו הפינוי שגזר עליה בית המשפט. אבל הבעיה אינה בעיה מקומית. היא בעיה ארצית ובצפת היא בעיה של שנים, למרות שנעשה בתחנה שינוי קוסמטי אך לא הכי יעיל.

בשעה שבצפת נערכים לעוד חורף שבדרך בתחנה פרוצה ולא מקורה – בעפולה חנכו מרכז תחבורתי חדש זאת כחלק מתכנית שדרוג מערך התחבורה הציבורית בעפולה, במסגרתה נוספו קווי אוטובוס חדשים בעיר. המרכז התחבורתי החדש מחליף את התחנה המרכזית המיתולוגית של העיר, שפעלה במשך 63 שנים, מאז שנת 1958. התחנה המרכזית החדשה בעפולה, הוקמה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, כחלק ממדיניות משרד התחבורה לייצר חוויית שירות מזמינה ונעימה לנוסעי ולנוסעות התחבורה הציבורית ולנהגי ונהגות האוטובוסים. 

מרכז התחבורה החדש בעפולה מהווה עורק מרכזי במערך השירות בתחבורה הציבורית באוטובוסים לאזור הצפון וממוקם בצומת דרכים מרכזית בין יישובי המרכז ליישובי הצפון. התחנה משרתת מדי חודש עשרות אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ. מדי יום עוברות בתחנה למעלה מ- 1,500 נסיעות, המבוצעות על ידי חברות אגד, סופרבוס, נתיב אקספרס, נסיעות ותיירות והמועצה האזורית גולן, המקשרות בין עפולה לתל אביב, חיפה, בית שאן, צפת, יוקנעם ובסיסי צה"ל באזור הצפון. התחנה החדשה, המתפרשת על פני כ-13,000 מ"ר, היא תחנה מקורה וממוזגת, נגישה לבעלי מוגבלות, הכוללת שטחים מסחריים, שיציעו חנויות נוחות לנוסעים. בכל רציף מוצב שילוט אלקטרוני הכולל את זמני היציאה ואת זמני ההגעה המשוערים של האוטובוסים. בנוסף, לראשונה הוקם מרכז מידע משותף לכלל מפעלי התחבורה הציבורית שיסייע לנוסעות ולנוסעים להתמצא בתחנה ולהגיע בקלות לרציף הרלוונטי, בהתאם ליעד אליו הם נוסעים.  כמו כן, הוקמו מרכז שילוח הצופה על כל הרציפים בתחנה, מתקני תמיכה לוגיסטיים לאוטובוסים בהם מכונת שטיפה ותחנת תדלוק, וכמובן חדרי מנוחה לנהגים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן