נפטר חיים אוחיון איש עסקים עם חזון ששם את הגליל במרכז

יום עצוב בצפון: איש העסקים והיזם חיים אוחיון מבעלי הפועל גלבוע/גליל, הלך לעולמו בגיל 59 אחרי מאבק במחלה קשה. אוחיון היה ידוע כתומך גדול של הכדורסל הישראלי, והיה לאיש שעשה את הצעד השנוי במחלוקת כשהעביר את הקבוצה של הפועל גליל עליון מכפר בלום לגן נר – שבסופו של דבר הסתיים עם זכייה היסטורית באליפות בעונת 2009/10 של הפועל גלבוע/גליל.

צילום: אנצ׳ו גוש-ג׳יני.

לצד פועלו בקבוצה הצפונית, שהפכה עם השנים למפעל חייו, אוחיון היה אחד מחברי הדירקטוריון הוותיקים ובעלי ההשפעה הגדולה ביותר במנהלת ליגת העל. במקביל, בעלי גלבוע/גליל נבחר לשמש כחבר הנהלת איגוד הכדורסל במרץ שעבר והיה אמור להשלים קדנציה בת 4 שנים ולהמשיך בתפקיד עד 2024. מלבד הכדורסל, אוחיון שם לנגד עיניו את פיתוח הצפון כמטרה עליונה. הוא הקים מרכז מסחרי שוקק ( מלון גליליון – אגמון מרקט) בסמוך לאגמון החולה, שלושה מלונות בקיבוצי הגליל העליון, מתחם מגורים ענק בראש פינה ומבשלת בירה ליד כפר גלעדי. בין המיזמים של אוחיון ניתן למצוא גם את חברת ג'י.ג'י.איי (גליל גנטיק אנלאסיס) באזור התעשייה של קצרין, שם פיתח יחד עם המדענים שהעסיק צ'יפ שיזהה מחלות גנטיות אצל נבדקים.

חיים אוחיון היה ידוע כמי שמבקש להחיות את הגליל העליון אפילו במו ידי: "לא חייבים לנסוע שעה עד למסעדה טובה", היה תמיד נוהג להגיד לחבריו. בחצי השנה האחרונה אוחיון נאבק במחלה. הוא עבר ניתוח להשתלת מח עצם לפני מספר חודשים, השתחרר מבית החולים אך אושפז לפני כחודש, ובמהלך התקופה האחרונה חלה החמרה במצבו. משפחתו ליוותה את גלבוע אותה מאמן אבישי גורדון שהוובא לקבוצה ע"י אוחיון במהלך המסע שלה לגמר הפלייאוף.

nאיגוד הכדורסל נמסר: "האיגוד מרכין את ראשו ומשתתף בצערה של משפחת אוחיון, עם פטירתו של חיים, חבר הנהלת איגוד הכדורסל והבעלים של קבוצת גלבוע גליל, אחרי מאבק במחלה קשה. חיים היה יזם, איש עסקים ואיש כדורסל ערכי במיוחד שהביא את הכדורסל לגלבוע ובזכותו המועדון המקומי הפך לשם דבר בגילאי הילדים והנוער וכמובן שגולת הכותרת היא קבוצת הבוגרים. חיים היה איש נעים הליכות, מנומס, יצרתי וחבר אמיתי לדרך. איגוד הכדורסל מבקש לשלוח נחמה למשפחתו ולאישתו תירצה וימצא את הדרך להנציח את זכרו".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן