ניכיון שיקים – שאלות ותשובות

במידה ואתם רוצים להיעזר בשירות ניכיון שיקים, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם.
בכתבה, תמצאו שאלות פופולאריות ותשובות בכל הקשור לניכיון שיקים.

מוכנים? אנחנו מתחילים!
המאמר בשיתוף עם אפי המרה המתמחים בשירותי ניכיון שיקים למגזר הפרטי והעסקי.

שאלה מס' 1 – מה זה בכלל ניכיון שיקים?

מדובר על המרה של שיקים דחויים לכסף מזומן. אם קיבלתם שיק דחוי ואתם לא רוצים להמתין למועד פירעון השיק, תוכלו להמיר אותו לכסף מזומן. מדובר על תהליך פשוט יחסית שמבוצע על ידי חברות מתמחות בתחום וגם על ידי הבנקים.

שאלה מס' 2 – מה זה שיק דחוי?

זהו שיק שתאריך הפירעון שלו נקבע מראש למועד מאוחר יותר. הכוונה היא שאי אפשר לפדות את השיק באופן מידי. שיק דחוי יכול להגן על הגורם המשלם שהוא הלקוח למעשה. זאת משום שהלקוח יכול להחליט מתי להעביר את התשלום לעסק. נניח שיש מקרה שהלקוח לא מרוצה מהשירות שקיבל מהעסק או מרגיש שיש חוסר תמורה לכסף שלו, הרי שהוא יכול לבטל את השיק כך גם לבטל את התשלום לעסק. נציין שביטול שיק דחוי מתאפשר, כל עוד לא הגיע מועד פירעון השיק.

שאלה מס' 3 – איפה אפשר לבצע ניכיון שיקים?

ניתן לקבל את השירות בגופים בנקאיים וגופים חוץ בנקאיים. התהליך מבוצע בשני הגופים באופן דומה. מה שכן, יש הבדלים בתנאים. אם בוחרים לבצע ניכיון שיקים בבנקים, הרי שהדבר כרוך בהמון בירוקרטיה. מנגד, אם מדובר על גופים חוץ בנקאיים, התהליך הוא הרבה יותר פשוט וגם פחות מחמיר מהבנקים. נציין גם שהעמלות והריביות הנגבות על ידי הגופים החוץ בנקאיים נמוכות יותר מאלו המבוקשות על ידי הבנקים. במידה ומחליטים לבצע את הפעולה בגופים חוץ בנקאיים, יש לבדוק שמדובר על חברה שעובדת בפיקוח של משרד האוצר. כלומר חברה חוקית.

שאלה מס' 4 – מהו ניכיון שיקים לא חוקי?

מדובר על פעולה שנחשבת לדבר פלילי שיכול גם להוביל לתשלום של קנסות גבוהים ואפילו למאסר. יש 2 סוגים של ניכיון שיקים דחויים לא חוקי והם:

-ניכיון שיקים ללא כיסוי – כלומר אם יש שיקים ללא כיסוי ומודעים לכך ובכל זאת מבצעים ניכיון שיקים. אז מדובר על פעולה לא חוקית. מה שמומלץ לעשות במקרה כזה הוא לפעול נגד מי ששילם עם שיק ללא כיסוי.

-ניכיון שיקים על ידי גוף לא חוקי – יש המון חברות מימון פרטיות שעובדות בצורה לא חוקית. אם מבצעים את פעולת הניכיון באמצעות אותן החברות, הרי שהניכיון לא חוקי בכלל. על כן, לפני שיוצרים קשר עם חברת מימון, יש לבדוק היטב שהחברה עובדת בצורה חוקית ועובדת אך ורק ברישיון משרד האוצר. כמו כן, חשוב לציין שיש גם גורמים פליליים המציעים שירותי ניכיון שיקים. תוכלו לזהות אותם על ידי העמלות הגבוהות שהם יבקשו מכם.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן