איך עובד תהליך פונדקאות בישראל? המומחים של עמותת אושרי מסבירים

בני זוג רבים מעוניינים לממש את זכות ההורות שלהם, אך עקב בעיות רפואיות שונות, הדברים לא תמיד קורים. לכן המוצא הוא לבצע הליך של פונדקאות וליהנות מהתינוקות הרכים שנולדים.

שלבי תהליך הפונדקאות בישראל 

כאשר בני זוג ניסו את כל הדרכים כולל הפריה חוץ גופית והאישה לא הצליחה להיקלט להיריון, הם מגישים בקשה ראשונית באמצעות עמותת אושרי לקבלת הכרה לזכאות לחוק ההסכמים לנשיאת עוברים. עם קבלת האישורים המתאימים, מתחיל הליך של איתור פונדקאית שמתאימה לבצע הליך אקוטי זה עבור בני הזוג. 

מתבצעות כמה בדיקות של התאמה ולאחר מכן קובעים מפגש ראשון בין בני הזוג לבין הפונדקאית. הצדדים מגיעים לשיחות כדי לדבר על נושא הפונדקאות באופן פתוח ומכל היבטיו, באמצעות צוות של פסיכולוגים, פסיכוסוציאליים ורופאים אשר מתמחים בנישה ספציפית זו. 

אנשי הצוות המקצועי מעניקים הן להורים המיועדים והן לפונדקאית מעטפת של תמיכה, ליווי וייעוץ אישי, תשובות מעמיקות לכל השאלות שצצות, תמיכה משפטית ותמיכה רגשית לאורך כל הדרך. המטרה היא שההורים וגם הפונדקאית יהיו שלמים עם ההחלטה שהם קיבלו. ברור לכולם שזה עניין לא פשוט ולא קל לעיכול ולביצוע. 

טיפול של עמותת אושרי מול הועדה

רק לאחר שהצוות הרפואי והפסיכולוגי משוכנע שהפונדקאית ובני הזוג בטוחים בבחירה שלהם והם שלמים עם ההחלטה להביא ילדים בדרך זו, אנשי עמותת אושרי, מכינים ומעבירים את המסמכים הרלוונטיים לוועדה. זאת כדי לקבל את אישורה לחתימה על ההסכמים בין הצדדים על כך שהאישה תישא את העוברים עבור בני הזוג. בהתאם להסכם זה מיד לאחר הלידה התינוק או התינוקות יועברו לחזקת ההורים. בתמורה להליך זה הפונדקאית תקבל סכום כסף שגובהו ואופן ביצוע התשלום רשומים בהסכם. 

ההיריון בפועל 

תהליך ההפריה החוץ גופית IVF  מתבצע בגופה של הפונדקאית וזאת לאחר שהאימא טופלה באמצעים להגברת הביוץ ובוצעה קליטה של תאי הזרע. כולם מקווים שההיריון ייקלט אך אם הוא לא נקלט מבצעים חמישה ניסיונות נוספים. 

אם ההיריון נקלט בשעה טובה, בדרך כלל ההורים לעתיד נמצאים בקשר עם הפונדקאית, מלווים אותה לאורך כל ההיריון. הם מסייעים לה, מעניקים לה תמיכה רגשית, מגיעים איתה לבדיקות הרפואיות השונות ועושים כל שניתן כדי שההיריון יעבור בשלום והם יזכו להחזיק את ילדם.

בני הזוג מגיעים גם לחדר הלידה ומלווים את הפונדקאית בלידה ובסיומה המוצלח, התינוק או התינוקות מועברים אליהם. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן