מה זה צמיד טניס ולמה כולם מדברים עליו?

בוודאי שמעתם על צמידי טניס ותהיתם מדוע הם נקראים כך אם מי שעונד אותם לא בהכרח משחק  באופן מקצועי או אי פעם עלה למגרש הטניס…

אז הסיפור של התכשיט הייחודי הזה צמח במגרש הטניס ומכאן שמו. כריס אוורט, טניסאית אמריקאית איבדה את צמיד היהלומים שלה במהלך טורניר (אליפות ארה"ב הפתוחה) בשנת 1987 כאשר הוא נשמט מפרק כף ידה.

אוורט עצרה את המשחק עד שתמצא את הצמיד והחלו החיפושים בעקבותיו. אבל אל דאגה, לסיפור יש סוף טוב – הצמיד נמצא ומאז נשים רבות נשבו בקסם של הצמיד המשובץ ביהלומים והוא זכה בפרשנויות ובווריאציות יצירתיות ובכינוי האגדי – צמיד טניס.

אוורט נחשבה גם למודל לחיקוי ואייקון אופנה ואין ספק שהדמות שלה בהכרח תרמה להילה שהתפתחה סביב התכשיט.

כמובן שהדגמים השתכללו במרוצת השנים בסוגר בטיחות ששומר את הצמיד מאובטח על פרק כף היד לאורך זמן ולתנועה חופשית בין אם במשחק טניס או בתנועה מסוג אחר.

עיצוב נצחי שלא מפסיק להפתיע

היופי של צמיד הטניס טמון בקלאסיקה שלו ובכך שהוא עדין ומעודן ועם זאת מקנה תחושה אקסקלוסיבית ותורם להופעה אלגנטית.

צמידי הטניס דומים זה לזה בכך שהם מעוטרים ומשובצים יהלומים כאשר איכות הצמידים נקבעת לפי היהלומים המקשטים את הצמיד – ליטוש, ניקיון המצביע על החזר אור מרבי וכן הבסיס של הצמיד כמו למשל כסף או זהב. 

צמידי טניס זהב נחשבים ליוקרתיים ומשובחים במיוחד, כיוון שזהב היא מתכת נדירה ויקרה שנחשבת לנכס להשקעה. לזהב תוחלת חיים ארוכה, עמידות מרשימה בפני כתמים ושריטות והמתכת מתאימה לבעלות עור רגיש במיוחד. כמו כן, ניתן לרחוץ במים עם תכשיטים מזהב. 

טיב הזהב נקבע על פי דרגת הקרט של הזהב שככל שהיא גבוהה יותר כך היא מצביעה על אחוז טוהר זהב גבוה יותר. בסצנת צמידי הטניס מזהב ניתן למצוא דגמים מזהב לבן, צהוב או רוז'.

הבחנה נוספת שמשפיעה על המראה של הדגם תלויה בשורה אחת או שתי שורות ואפילו יותר של יהלומים וחשוב מאוד שהשיבוץ ייעשה במלאכת יד אומנותית להשגת מראה מוקפד.

איך בוחרים צמיד טניס מסוגנן ויוקרתי?

צורת היהלומים אף היא משתנה כשישנם יהלומים עגולים, בצורת פרח או בצורת לב ויש צמידים בווריאציות של סמלים אייקוניים כמו אינפיניטי. כדאי לבדוק באיזה מספר יהלומים מדובר – כלומר בכמה יהלומים שובץ התכשיט בסך הכל והאם הם משובצים בצפיפות רבה או במרווחים מדודים זה מזה. כאשר המרווחים בין אם הם קטנים או גדולים משפיעים ללא ספק על התוצר הסופי ותלויים בהעדפה אישית.

המראה של התכשיט מושפע גם מהסגנון של התכשיט שאפשר למצוא בעולם הצמידים הללו סגנונות רבים כמו בשיק עתיק, וינטאג' או מודרני מתוחכם.

אפשר לבחור צמיד עם יהלומים מעוגלים שמרככים את ההופעה או פריט בעל יהלומים במראה ליניארי סימטרי. כך או כך, היופי הוא שצמידי טניס מתאימים לכל סגנון לבוש: קלאסי, אלגנטי ואפילו קז'ואל והוא יקפיץ את הלוק!

אל תתפשרו על איכות ואמינות. חשוב מאוד לבחור תכשיט יוקרתי זה מחנות המתמחה בתכשיטי זהב ויהלומים, כך שתדעו שאתם מבצעים רכישה מגורם אמין בתחום.

אגב ניתן למצוא גם מקום שירכוש מכם תכשיטי זהב על פי שווי השוק ותוכלו לקבל תגמול נאה בעד ההשקעה שלכם.

בכל מקרה, אם אתם עוד בשלב הרכישה – שימו לב אם הצמיד מגיע עם תעודת אחריות ותעודה מקורית של DGI והשוו בין הדגמים למציאת הפריט הנחשק. מבחינת התאמה – בדקו שהמידה מתאימה ואפשר להקטין או להרחיב או להתאים את הצמיד לפרק כף היד ושהפריט אכן בעל סוגר ביטחון.  היכונו לקטוף מחמאות!


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן