fbpx

כל מה שצריך להכיר על שיטת הסאטיה

החיים רצופי אתגרים והתמודדויות ולעיתים כדי לשמור על איכות חיים ותפקוד מטבי במיוחד במישור הנפשי והרגשי אנחנו חשים שאנחנו זקוקים לגישה שתנחה אותנו בדרך לשם ולכלים מעשיים.

שיטת סאטיה אשר פותחה על ידי נטאלי בן-דוד היא שיטה שכדאי להכיר ויכולה לתרום באופן מהותי לדרך בה מתבוננים על החיים ומתנהלים בעולם.

פירוש המילה סאטיה בסנסקריט היא חוויה מלאה והשיטה יוצאת מנקודת הנחה שהאדם הוא מכלול מלא והוא תמיד שואף להשיג הרמוניה, אבל במהלך חייו נשחק אצלו הרצון החופשי והמשימה של השיטה היא למעשה לאמן אותנו מחדש בתור בני אדם להשיג הקשבה כלפי עצמם.

השיטה היא הוליסטית ואינטגרטיבית ולמעשה מבוססת על כך שהדרך להשיג חופש היא להכיר את עצמך. רוב האנשים עסוקים בליצור שינויים דרך אלמנטים חיצוניים כמו מוצרים חומריים, שינויים במגורים או בזוגיות ואילו שיטת סאטיה מכוונת להתבוננות עצמית מבלי פתרונות חיצוניים.

מהם הרעיונות המרכזיים של שיטת סאטיה?

מדובר בתהליך עבודה שדורש מיקוד וכוונה וחשוב להבין אותו לעומק, שלב אחר שלב. מפתחת השיטה, נטאלי בן-דוד, פיתחה את השיטה לאורך 22 שנה דרך המסע האישי שלה שכלל חקירה פנימית נוקבת.
שיטת סאטיה מבוססת על עשרה עקרונות מנחים שמאפיינים יותר.

ראשית, שהאדם תמיד מעוניין להגיע להרמוניה פיזית ורגשית. שנית, החשיבות שיש להתייחסות למה שקורה בהווה מסייעת מאוד.

בנוסף, ישנה התייחסות בעקרונות למה שמגביל אותנו כבני אדם שמקבל ביטוי בתודעה ובגוף.
על פי השיטה, האדם אינו מוגבל אלא כלוא בגוף ובתודעה והמגבלה שלו מחלחלת לתחומי ומישורי החיים השונים – זוגיות, קריירה, התנהלות פיננסית.

שיטת סאטיה מדברת גם על תופעת החיים, שהיא הפער בין מה שיש לנו לבין הציפיה שלנו מעצמנו והסבל טמון בפער שאנחנו חווים בין מה שיש לנו ובין מה שהיינו רוצים שיהיה. חוסר שביעות רצון זה עשוי להכתיב את חוויית החיים ולגרור רצון לבצע שינויים כל הזמן.

בשיטה שמה דגש על להיות עם מה שיש, להתבונן פנימה ולהתקרב לפנים על מנת להשיג את החופש המיוחל ולהיחשף לאפשרויות שונות. למעשה, על פי השיטה, הגדולה של כל אדם מחכה לו בפנים ומה שקורה בפועל היא שאנשים מגבילים את הגדולה של עצמם וברגע שהם ילמדו לשחרר, להיות כנים וקשובים ללא מבט מאשים, הם יוכלו להגיע לשחרור שיעשה הבדל וישנה את חייהם. 

איך מתאמנים בשיטת סאטיה?

השיטה עצמה מצריכה תהליך עבודה משמעותי, שיכול לעבור בין מישורים נוקבים אך מאירים, כאשר המטרה היא הכרות עצמית והשגת החופש ושביעות רצון שאינה קשורה בהישגים או בנסיבות החיים.

מדובר במפגשים אישיים עם מאמן או מי שעבר הכשרה בשיטת סאטיה, שיכול דרך התהליך להעיר את תשומת הלב.

התהליך בדומה למדיטציה כולל נשימות יזומות, התייחסות קשובה וממוקדת בישיבה שלווה להתבוננות פנימית. השונה הוא שיש כאן גורם נוסף – המאמן.

למאמן יש תפקיד משמעותי בהשגת ההתעוררות וההתבוננות המחודשת, הוא שואל שאלות שמציתות את המחשבה ומעיר את תשומת הלב של מי שעובר את התהליך לרגשותיו, לנשימותיו, לתפיסותיו.

הנוכחות של המאמן היא קריטית להצלחה וכל זה מתאפשר בהירתמות של התאמן לתהליך ובקיומו של מרחב בטוח.

הממד הסאטי לא מאפשר לצאת לנסיבות החיים, לחסמים המוכרים, להרגלים אלא תמיד חוזר להווה לקיום ברגע. זוהי עצירה מהבריחה המוכרת למחוזות אחרים שמתעלת את מוקד תשומת הלב למה שקורה באותו רגע ודרך התהליך ניתן גם להשיב חלקים שנראה שהלכו לאיבוד.

כל זה מתאפשר דרך למידה על מנגנוני ההגנה כאשר השיטה עוסקת בשלושה מישורים מרכזיים: גוף, שפה ותודעה – בדרך לחופש.

המאמר נכתב בשיתוף – לאבלי, אתר שהוקם כדי להביא את התובנות והטיפים החשובים ביותר בנושאי התפתחות והעצמה אישית, מדיטציות, מיינדפולנס, אמונות מגבילות ועוד שאר כלים למיקסום הפוטנציאל האישי. כנסו עכשיו >  https://loveli.co.il/


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן