המרכז לניהול כספים מסבירים: כך עובד תהליך גיוס כספים לעמותה

גיוס כספים לעמותה הוא תהליך מורכב אשר מחייב הבנה שיווקית לצד ראייה חברתית והיכרות עם פלטפורמות הגיוס הרלוונטיות. אז החל מגיוס המונים, דרך פנייה לראשי המשק ולחברות המובילות ועד לקמפיינים ברשתות השונות – כך עובד תהליך הגיוס לעמותה בשנת 2021.

גיוס המונים

עמותות רבות אשר עדיין אין להם את ההון הראשוני ואת אנשי השיווק האיכותיים למשימה, פונות בהרבה מקרים לכוחה של הרשת וביתר דיוק לכוחו של ההמון. על ידי קמפייני גיוס המונים (כדוגמת אד סטרט), ניתן להביא סכומים לא מבוטלים ולהכיר לקהל הרחב את העמותה, ערכיה והעומדים בראשה. למרות שיש הרבה מכשולים בדרך ולא כל קמפיין משיג את יעדיו, זוהי ללא ספק אופציה שכדאי לשקול כאשר נדרשים להשיג סכום כסף גדול לטובת פעילות העמותה.

פנייה לחברות מובילות – ולהשיג צ'ק קבוע בכל חודש

להשיג חסות של חברה גדולה או של אחד מראשי המשק, נחשבת לדרך נהדרת לגייס כספים. מעבר לעובדה שמדובר על גיוס כספים ממקור חוקי וקבוע, זוהי דרך לקבל תווית של איכות על העמותה ומטרותיה. חשוב לציין כי למהלך זה יש עוד יתרונות בזכות העובדה שמשקיע גדול יכול להביא חברים עם הון רציני, אולם גם לחברות עצמן יש יתרונות. הן הופכות להיות חברתיות יותר וזה משפיע לטובה על המיתוג שלהן.

קמפיינים ברשתות החברתיות – להגיע ליותר אנשים בכל יום

פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם הן רק חלק מהרשתות החברתיות שבהן ניתן לעשות קמפיינים ממוקדים לטובת גיוס הכספים. יחד עם זאת, חשוב לדעת שרשתות אלו גובות כסף על כל הקלקה (או על כל צפייה – בהתאם לסוג הקמפיין), ולכן חשוב לתת לבעל מקצוע לנהל עבורכם את הקמפיינים. כדאי לציין גם שבניגוד לגיוס מחברות, כאן תוכלו להגיע להמון אנשים אולם לגבות מכל אחד מהם סכום קטן כי למרבית האוכלוסייה יהיה קשה לעמוד בהשקעה כבדה לטובת עמותה – חשובה ככל שתהיה.

ומה ניתן לעשות כאשר ניסיתם הכל ועדיין קופת העמותה נותרה ריקה?

ובכן, עמותות רבות אינן מצליחות לעמוד ביעדים הכלכליים שלהם משום שהעומדים בראשם אינם אנשי עסקים במהות שלהם אלא אנשי עשייה. מסיבה זו, לעיתים  כדי להתייעץ עם גופים אשר יש להם ניסיון כדוגמת המרכז לגיוס כספים או חברות אחרות אשר זוהי מומחיותן הבלעדית ויש להן את הידע המקצועי הרלוונטי בתחום זה. חברות שכאלו אמנם לא יעשו את עבודתן בחינם אך בהחלט יעזרו לעמותות להגיע לעצמאות הכלכלית שחשובה כל כך.

לסיכום: אין דרך אחת ונכונה לגיוס כספים וכל עמותה צריכה למצוא את שביל הביניים בין הפלטפורמות השונות ודרכי הגיוס. בכל מקרה, חשוב לזכור שבמידה ואין לעמותה את היכולת לעשות זאת בעצמה, ניתן להוציא את עניין זה במיקור חוץ לחברות אשר זהו עיסוקן הבלעדי.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן