fbpx

איסור יציאה מהבית למעט לרכישת מזון ותרופות – אכיפה משטרתית וקנסות למי שיפר את הסגר

ההנחיות החדשות עליהם הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מגבילות את התנועה ברחבי המדינה, אך עם זאת יש הרבה החרגות ולא מדובר בסגר מלא על האוכלוסייה – אך כן יש להשמע להוראות.

על פי ההנחיות של משרד הבריאות בתקנות היציאה מן הבית תתאפשר רק במקרים מסוימים. ניתן לצאת אל מקום העבודה (חיוני) ובחזרה ממנו, ולצאת לקנות מזון, תרופות ומוצרים בסיסיים או חיוניים אחרים. כמו כן ניתן לצאת לקבלת שירות רפואי, תרומות דם, הפגנות והליך משפטי. ניתן לצאת ולבצע פעילות ספורט יחדנית, למעט במסגרת בני אותו התא המשפחתי. היציאה תתאפשר גם לזמן קצר לסביבה הקרובה של מקום המגורים, את היציאה ניתן לעשות לבד או בכמה בודדים בני אותו המשפחה ששהו באותו מקום. בנוסף לכך, תתאפשר יציאה לטקס דתי, כולל חתונות או הלוויות ויציאה לתפילה של עד עשרה אנשים תוך שמירה על מרחק של שני מטרים, וכן יציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר הדורש תמיכה.

"אדם יפעיל מקום או עסק כמפורט להלן בתנאים הבאים: בית אוכל ובכלל זה בית אוכל בבית מלון – מותרת מכירת מזון לצריכה מחוץ לבית האוכל; מקום למכירת מזון, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה – כל אלה: המחזיק או המפעיל של המקום יקפיד, ככל הניתן, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים שאינם גרים באותו מקום, לרבות בתורים, ולשם כך יסמן מקומות לעמידה באזור הקופות הרושמות ובאזור שבו יש תור; המחזיק או המפעיל של המקום ימנע, ככל האפשר, צפיפות של אנשים במקום אחד ולצורך כך יווסת את כניסת המבקרים; חנות שאינה כאמור לעיל, כל אלה: בכל עת ישהו בתוך החנות לקוחות ביחס של 4 לקוחות לכל היותר לכל קופה רושמת פעילה; המחזיק או המפעיל של החנות יקפיד, ככל הניתן, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים שאינם גרים באותו מקום, לרבות בתורים, ולשם כך יסמן מקומות לעמידה באזור הקופות הרושמות ובאזור שבו יש תור; המחזיק או המפעיל של החנות ימנע, ככל האפשר, צפיפות של אנשים במקום אחד ולצורך כך יווסת את כניסת המבקרים.

בעל עסק שיפתח את החנות למרות שלא קיבל לכך אישור עלול לקבל מאסר של חצי שנה או קנס. במשטרה אמרו אמש כי מי שיפר את הבידוד ייקנס ב-5,000 שקלים ומי שיפר את התקנה נגד התקהלות ייקנס ב-3,000 שקלים. במשטרה הבהירו כי לא יהיו מחסומים. "אנחנו לא נדע באמת אם אדם הולך למקום חיוני או לא", הודו במשטרה לנוכח ההנחיה שלא לאפשר לאנשים לצאת מהבית. המשטרה מתכוונת בעיקר להתריע בפני הציבור וחלק מהעשייה תהיה מול בתי עסק."זו הנחיה מחייבת שתיאכף על ידי גורמי האכיפה", אמר נתניהו. "אני מבקש שהאנשים יאכפו אותם קודם כל בעצמכם. כן, יש משטרה, יש חובה, אבל אני מבקש קודם כל את החובה וההכרה הפנימית שכל אחד ואחד מכם צריך לאמץ".

השאר תגובה

דילוג לתוכן