אנטישמיות במצעד התמיכה לישראל בניו יורק: ראש מועצת חצור הותקף ע"י פרו פלסטינים בהם נטורי קרטא

תקרית אלימה חמורה התרחשה בראשית השבוע במצעד התמיכה הגדול בישראל בניו יורק, בו נטלו חלק אלפי משתתפים תומכי ישראל שרים, חכ"ים ונציגי רשויות.

צילומים: יח"צ.

בראש המצעד הציוני צעדו יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל לצד ראש מועצת חצור הגלילית מיכאל קבסה וחבר הנהלת ההסתדרות הציונית יגאל ברנד כשעל דש צווארם סיכות החטופים וסיכות דגל ישראל. בעודם צועדים הותקפו השלושה באלימות פיזית על ידי מפגינים פרו-פלסטינאיים שכללה קבוצה של נטורי קרתא. המפגינים התנפלו על השלושה תחילה מילולית אך במהירות האלימות הפכה לפיזית.

מי שהצליח להשתלט על המפגינים הוא ראש מועצת חצור הגלילית מיכאל קבסה שהינו לוחם בצהל ובוגר הבטחת אישים. קבסה לחם בעזה במשך כחמישה חודשים מה-7.10 אז הגיע לבארי, לא נותר חייב למפגינים וכיאה לישראלי גאה הצליח להדוף אותם. לצידו של קבסה סייע בחילוץ גם יגאל ברנד חבר הנהלת ההסתדרות הציונית שגם הוא קצין לוחם בצה"ל. למקום הגיעו גם כוחות משטרה מקומיים של ניו-יורק.

קבסה סיפר: "זה אף פעם לא נעים להיות מותקף, היה אירוע ציוני מרגש ועוצמתי מאוד אך כנראה שבצד השני יודעים רק אלימות. לשמחתי הצלחנו להשתלט על האירוע במהרה ולהמשיך בצעדה הציונית הגדולה. בכל מקום בעולם ובכל זמן נתון חייבים לשים על סדר היום את נושא החטופים- וכך עשינו גם כאן".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן